Tecnica Cochise 130, gåläget gnager sönder hälsenorna

DeMille

Medlem
Tecnica Cochise 130, gåläget gnager sönder hälsenorna
Jag börjar med att lugna er som nyligen köpt Tecnica Cochise 130 DYN. I den nya versionen har pjäxans konstruktion kring hälsenan gjorts om helt.

Min pjäxa är årsmodell 14/15 och där finns en urbota dum kant tvärs över hälsenan, se bilder nedan. I gåläget när skaftet kan böjas mer bakåt ihop med benet uppstår ett ordentligt tryck på hälsenan mot den statiska kanten och det gör helt enkelt väldigt ont.

Är det någon mer som har detta problem? Vad har ni gjort åt det? Har någon annan ett tips på hur man kan fixa detta?

Med tanke på att skaftet sitter ihop med foten just i denna förtjockade kant vill jag helst inte slipa ned den. Jag tror då att risken är att styvheten försämras, eller att konstruktionen försvagas på annat sätt, t ex att fästet lossnar så småningom. Men jag är inte säker.

Jag har som ni ser på bilden provat med extra (blå) stoppning kring hälsenan där kanten trycker, se bild nedan, men det hjälper inte särskilt mycket. Kanske kan man limma fast ett lager plast ovanpå också som borde fördela trycket?

Pjäxorna är i övrigt väldigt sköna, men det känns surt att inte kunna använda gåläget alls. Värt att notera är att igår provade jag den nya versionen av Cochise, men passformen runt foten var tyvärr inte alls samma.

55f6cf7be54f4546afbb1d5740bc2340.png

5bcc503c260d4b5c8fce83bde2447cbc.png

06a3f15d30cb4459a6a49f675308b5d6.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp