Tecnica

Tecnica
Har haft denna fråga ute tidigare utan resultat, gör ett nytt försök...
Carbon pjäxan från Technica finns med olika utbytbara skal. Orange-Orange=mjuk, orange-svart=inte så mjuk, svart-svart= inte alls mjuk
Frågan är om den hårdaste inställningen bara passar portnötare eller om en vanlig offpistjök också ska välja den inställningen?
Någon som provat de olika varianterna?

//GoFat

Tecnica
Jag har nu använt mina Tecnica TNT (mjuka varianten) i två hela säsonger. Och tycker absolut inte du ska ha hårdare pjäxor. Det är bara se på utvecklingen, som går allt mer mot komfort. Åker man mycket offpist kan man ändå inte utnyttja ett par hårdare pjäxor. Mina pjäxor har för utom den första veckan funkat perfekt, även mina benhinnor har klarat sig bra.

Tecnica
Jag har kört allroundåkning i ett par Technica Explosion 9 och de är lite väl hårda. Det sliter mycket på knäna om du hoppar och så. Själv skar jag till skalet så att pjäxorna blev lite mjukare. För övrigt var jag inte helt nöjd med pjäxorna. Stoppningen är av urusel kvalitet i orginalskon, vilket enligt pjäxspeciallister är ett välkänt Techninca problem. Dessutom spricker skalet lite här och där. Tydligen berodde det på det på den något starka färgen, troligen har det med färgen förändrat sig i och med de nya Icon modellerna.
/Jonas

Tillbaka
Topp