Telemark bindning+Twintip? Studsmatta?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47776
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 47776

Guest
Har sett att telemark har blivit mer än populärt det senaste året, speciellt med twintip skidor. Var i riksgränsen och såg 2 riktigt grymma killar, 360, drops, 180 m.m och det var med telemark bindning och twintip skida. Kolla på filmen Unparrarelled 3 (Stavfel) kolla i shopen! Och dom är riktigt grymma, varför går det inte? Många säger att det inte är nån bra konbination, men det jag tror är att det är kul och går att lära sig. Se filmen och svara gärna sen!

Sen har jag ett annat problem, funderar på o skaffa studsmatta till sommaren. Men är det verkligen någon ide? Blir man bättre till vintern på att t.ex. snurra? Svara gärna.

/mvh Filip

vet inget om telemarken, men studsmattan är jävligt bra i den mån att du får bättre air awareness (luftvana helt enkelt). du kan ju öva in tricken på mattan så att du vet ungefär hur det kommer kännas sedan när du står i backen, det gjorde att jag fick lättare i alla fall. sedan så är det ju nåt sjukt kul att hoppa matta, så du kan ju köpa en av bara den anledningen om inte annat ;)

Självklart går det att jibba med lös häl ... det är ett bra sätt om man vill krångla till det ... den enda fördelen i jibbet torde vara att man kan bita i "tippen", vilket i det närmaste är omöjligt med fast häl ...

That´s all kids! / MM

Tillbaka
Topp