Jag skulle rekomendera att köpa alpinskidor och sedan montera telis bindningar på dem.
Jag kör på ett par völkl v-pro som jag är grymmt nöjd med.
Personligen så tycker jag att de flesta renodlade telisskidor är för mjuka.
Bindningar som kan nämnas är:
Nya Rottefella cobra bindngarna(R6 ,R8, stabila med anti is plattor.
G3 targa, lätt bindning bra prestanda.
7tm, finurlig konstruktion m. utlösning.
Linken, Stabila
Hammerhead, amerikansk variant, har fått bra kritik i Staterna