Telluride vs Jacksson Hole

Jag har spenderat 2 säsonger i Jackson men inte åkt i Telluride. Vet dock att de påminner mkt om varandra, både vad det gäller terräng och ortskänsla. Jag har dock en del vänner som åkt båda, kan höra lite med de.

Jackson känns nästan lite överhypat.. Eller hur var det nu, skulle dom styra ner det där systemet med att alla som ska upp på berget måste in i samma kabin i dalen? Låter lite som puderdagarna på Grands Montetes, fast man har ju hört att det ska vara ändå värre i jackson. Vilken tid måste man ställa sig och köa?

Skulle gärna svara på det, om jag visste hur det är utan tramen...
Men visst är det mycket folk som är här för the sake of powder och man bör vara där en stund innan
liften öppnar...

Senast ändrad:
fan va coolt att du gar pa high school dar:) sjalv sa sitter jag typ en bit soder om dig... i afton... spelar du football eller natt??
sa kankse vi kan motas;)
haha

ohh... naa :P ofta :S varan tar ju itne slut forns i november nan gang... och vi lirar i samma "serie" som er:P

haha... okej. kom just hem från homecoming matchen, och det betyder tydligen att der är sista hemmamatchen. Så det är fler matcher, som du säger..
Spöade just Lander med 34-0.
Men nej, jag lirar inte.

Lycka till
Ciao

Överhypat FF, hur tänker du då? Det är bäst helt enkelt, inget konstigt med det, hah hah.

Redan förra säsongen gick inte kabinbanan (tramen) utan nyttjades bara av patrullen på morgonen för att kunna komma upp och spränga.
Visst var det lite längre kö till gondolen när det hade kommit en halvmeter lätt och fluffigt över natten men någon markant skillnad tyckte jag inte att det var. De tröck på 10 st till korgar på gondolen och på stolliftarna Thunder och Sublette som tar en upp till dit kabinen gick.
Vi åkte visserligen mer utanför gränserna mot Granite canyon (baksidan av berget) istället för mot Cody Peak som tidigare nåddes snabbare och smidigare från kabinen.

Kan inte annat än att hålla med föregående talare. Har varit 2 säsonger i JH men aldrig besökt Telluride, dock har jag fått en känsla av att Telluride är riktigt bra men att det är lillebror till JH. Har fått för mig att JH är större/bättre. Nån som kan bekräfta det?

Jag tycker att ska man till JH så MÅSTE man va där lite längre. Helst hela säsongen. Det tog mig själv säkert ett par månader innan jag började hitta mina egna "secret spots" och det är då man förstår hur sinnessjukt bra det är där och man kan åka ospårat puder i flera dagar.

Vad det gäller puderhets och köer, visst det finns men knappast ens i närheten av Grand Montetes. Precis som på dom flesta skidorter så lär man sig undvika köer (t.ex. är Apres Vous grymt. Access till både Saratoga Bowl och Granite Canyon. Saratoga körde jag 10 varv i (ospårat hela dagen) på en puderdag med 1 meter fluff, inte en enda person i liften. Och Granite är galet bra och folktomt, dock även galet farligt (en lavin får gigantiska konsekvenser här)).

Edit: för er som inte vet så betyder Telluride To-hELL-yoU-RIDE ;)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp