Teneighty Flyer, för mjuka?

Svanlindh

Ny medlem
Som rubriken säger: är Salomon Teneighty Flyer för mjuka för mig? om jag är 17 år, 169 cm lång och väger dryga 50 kg.
I pist och utanför den skulle jag vilja påsta att jag brukar köra ganska hårt men i år tänkte jag försöka utsätta mig för lite park också vilket jag inte gjort tidigare. Eftersom att jag inte kört park tidigare så skulle jag kunna tänka mig att t.ex flyer skulle kunna passa bra. men frågan är alltså:

Fungerar dem utanför parken?
och kanske det finns bättre alternativ?

längden jag hade siktat på att köpa är 161 om det är till nån hjälp.

Du är 17 år och vill ha en barnskida? Om du nu säger att du kör hårt så förstår du väl att barnskidor är jäkligt mjuka? Du skall inte ha mjukare skidor än Foil, det är en sak som är säker. Jag tycker du skall vänta med att köpa skidor, för med tanke på dina skidkunskaper så kan det gå ganska galet. Himla tur att vi han stoppa dig. Åk till ngn backe där du kan testa skidor, eller någon skidtestarhelg. Så då är det bara att testa runt och till slut kommer du nog att hitta någon du gillar!

Åk och testa, om du inte har tid så tycker jag att du går in i en skiaffär och och kollar in de modeller som finns på sportconrad. Sen köper du den du tycker om mest.

ex: dynastar T-M+look p12 ca: 3200 kr med frakt, oslagbart

Tillbaka
Topp