Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hej på er alla ni som är konsumentpionerer.
Här kommer en länk på nästa års skidor.
Det är bara till att börja dregla. . . . . .........
Snart är det dax, bara 120 dagar till SNÖ.
.http://www.techsupportforskiers.com/03skis/03skis.htm
Det vet jag väl. Men det säljs i år som -03or. Som du såg så finns det ett test på -02or också fast att det gick och få tag på
dom -01. Så då kanske det inte var -02 eller -03, kanske -04????
Det är klart att nästa års skidor släpps i ett fåtal ex för att
få upp suget hos konsumenterna.
Vet inte om du förstår vad jag menar. Skidorna som släpps för gemene man nu till vintern kallas inte för 03 utan för 02. Vintern börjar ju inte precis den första januari... De skidor som åks på säsongen 02/03 är inte 03:or utan 02:or. Ok?
Nja Jonsbert. Det där beror på var man bor/åker. Tex i Åre eller Sälen där säsongen börjar i nov/dec så är det som du säjer årsmodell 02. Men i Gränsen där säsongen börjar efter årsskiftet så blir det som Iceman anser, alltså årsmodell 03. Sen så är det ju på gång en ny EU-standard för årsmodeller av skidor liknande den för bilar. Det blir det (kalender)år man har kvitto på att skidorna lämnade butik som blir det årsmodellår som räknas. När du sen tar oskulden på dom räknas inte. Det lobbas annars hårt för att det skall bli monteringsåret som gäller, men då finns ju risken att man köper skidor som en årsmodell - väntar till nytt år och monterar och säljer vidare som ett år nyare och det gillar ju inte fabrikanterna.
Sen höll jag ju på att glömma att det stämmer ju inte med 02 eller 03-modellsnacket om man har judisk tideräkning. Eller Mayaindiansk. Eller Islamsk. Eller Kinesisk.
Nu svamlar Ni väl ändå lite!? Säsongen som gick var säsongen 01-02 och då var skidorna årsmodell 02. Alla kataloger och hemsidor som företagen gjort inför den gångna säsongen benämner iaf den gångna säsongens utrustning som 02. Så då borde ju alltså kommande säsongs skidor vara årsmodell 03. Sen att säsongen börjar i november/december i Sverige spelar mindre roll.
Men men, nog om det. Tack så mycket för länken iceman, den var mycket välbehövlig, nu kan man sitta och titta (dregla) lite på 03-skidorna och på så sätt minska skidsuget lite grann.
Säsongen börjar innan nyår på alla anläggningar på hela norra halvklotet förutom Riksgränsen. Det här är en ändlös diskussion känns det som. Jag drar mig ur. Men jag håller fortfarande fast vid att skidorna som släpps 02 (och för alla sponsrade åkare 01 eller t o m 00) är 02:or.
K2s nya modeller kommer nog inte att släppas förrän sent 03 som latemodels och faller därigenom inom kriterierna för modell 04. Sidan är också från US och alla modeller vi har finns inte där och vice versa. Hur stort tror ni att ett skidtest skulle vara för att ALLA skidor skulle vara med?? Get real. Bra länk!!
Förutom Stryn och Juvashytta m. fl. dessutom .
Ändlös och ändlös, den lär ju ta slut när någon har bevisat att de har rätt . Och det tänkte jag göra nu! Kolla på denna länK: http://www.burton.com/MENS_GEAR/MENS_GEAR.ASP Det är den gångna säsongens utrustning, och de benäms som..., ja just det, 02 gear! Over and out (from me)!
Dustbin_Dan: Det har väll ingen betydelse vilket datum man hämtar bilen/skidorna från butiken?! Det handlar väl om när man tillverkar den/dom. En bil som är av årsmodell -99 och har stått på i en butik i två år är ju fortfarande årsmodell -99 och inte -01 eller? Och med tanke på din jämförelse med bilar så säljs faktisk bilar av årsmodell -03 redan i okt/nov 02 och dom är ju av 2003:s MODELL oavsett vilket år dom säljs, allstå årsmodell -03.
OK jag fabulerade lite om årsmodell på skidor... Men om man tittar på vad som gäller för bilar så (citat) -I Sverige ska bilen åsättas en årsmodell. Eftersom begreppet "årsmodell" normalt inte förekommer i Europa, kan det bli aktuellt för dig att skaffa fram denna uppgift från svensk generalagent. (slut citat) är det faktiskt så att efter gällande EU-standard så är det första registreringsdatum som gäller som "årsmodell". Nåt att tänka på om man privatimporterar trucken.
F..n vad härligt, då kan ju jag sälja min Merca Diesel som en 03:a nu till hösten då, jag köpte den runt 90 i Tyskland och den hade aldrig varit registrerad och jag har inte registrerat den än, f..n vad grymt, då lär jag ju få en 100 lök för den iaf, minst, någon som är intresserad eller?
Helt rätt Lima. Sen ska man resonera likadant om man skall sälja sina lagg. Ibland ser man såna roliga annonser. Tex. "Atomic HV3SL med Salomon 747 E nypris 5000 våren 87. Åkta en vecka i Sälen förslag 3000. Dom är helt nyskick ju."
Härligt, för farsan har ett par Fan 2000 storslalomlagg uppe på vinden med en sån där strap på bakbindningen att dra i, de är inte körda på hur länge som helst och nästan i nyskick, jag startar bydgivningen på 3 lök!
Men det mest komiska jag sett var på Intersport i Mora, de sålde alltså gamla spett (Ross neon 2.10 typ) till lite drygt halva priset, såna borde de ju ge bort!