TGR varianten.. groupbuy

TGR varianten.. groupbuy
Annars är det väl bara att någon som har ett företag lägger beställningen. Det kan väl inte vara så svårt???? Då kan ju inte butikerna gnälla eller?

TGR varianten.. groupbuy
jeffa sa:
Annars är det väl bara att någon som har ett företag lägger beställningen. Det kan väl inte vara så svårt???? Då kan ju inte butikerna gnälla eller?
Hmm..är nog inte så lätt heller tror jag inte. Isf tror jag att företaget måste ha ngt med sport att göra....

TGR varianten.. groupbuy
jeffa sa:
Kan gå men tveksamt, all försäljning till kund ska egentligen gå via sportaffärer.

TGR varianten.. groupbuy
Utter sa:
jeffa sa:
Kan gå men tveksamt, all försäljning till kund ska egentligen gå via sportaffärer.
Internetbutiker då?

Man kan ju bara lägga till en sni-kod på sitt företag som gör det avdragsgillt att handla med sportartiklar. Det gör ju företag hela tiden i promotionsyfte.

Jag ser ingen anledning till att det inte skulle funka!?!

TGR varianten.. groupbuy
PNyberg sa:
Fast som sagt var det ju egentligen inte det den här tråden gick ut på. Det va ju att köpa via svensk affär för att stötta dom och inte SC...riiight?!
Aha, okey...
Ja visst, om det här går ut på att stötta svenska butiker så fungerar ju inte min idé. Trodde mer det handlade om att gå ihop och försöka få en bra deal.. ju mer man köper, ju billigare pris.

Vill man stötta svenska butiker är det väl lika att handla på fullpris?
Sen tycker jag det är bra att folk faktiskt handlar hos SC så kanske det skapar en viss konkurrens med våra svenska butiker som tvingar dom till att sänka priset på sina skidor?

TGR varianten.. groupbuy
jeffa sa:
Utter sa:
jeffa sa:
Internetbutiker då?

Man kan ju bara lägga till en sni-kod på sitt företag som gör det avdragsgillt att handla med sportartiklar. Det gör ju företag hela tiden i promotionsyfte.

Går det verkligen att köpa större kvantiteer utan att det ser...skumt ut?! Vad fan ska ÖLAB som producerar ölvärmare till småbutiker i lettland göra med 60par skidor 40 gore tex ställ och 50 par pjäxor?

TGR varianten.. groupbuy
felix sa:
PNyberg sa:
Fast som sagt var det ju egentligen inte det den här tråden gick ut på. Det va ju att köpa via svensk affär för att stötta dom och inte SC...riiight?!
Aha, okey...
Ja visst, om det här går ut på att stötta svenska butiker så fungerar ju inte min idé. Trodde mer det handlade om att gå ihop och försöka få en bra deal.. ju mer man köper, ju billigare pris.

Vill man stötta svenska butiker är det väl lika att handla på fullpris?
Sen tycker jag det är bra att folk faktiskt handlar hos SC så kanske det skapar en viss konkurrens med våra svenska butiker som tvingar dom till att sänka priset på sina skidor?
Har du läst tråden alls? verkar inte som det dude....

TGR varianten.. groupbuy
PNyberg sa:
jeffa sa:
Utter sa:
Internetbutiker då?

Går det verkligen att köpa större kvantiteer utan att det ser...skumt ut?! Vad fan ska ÖLAB som producerar ölvärmare till småbutiker i lettland göra med 60par skidor 40 gore tex ställ och 50 par pjäxor?
Registrerar man bara rätt kod(er) hos skatteverket är det inga problem. Vill du ha ett företag som säljer skidor ena dagen och ölvärmare andra dagen så får du ha det.

TGR varianten.. groupbuy
jeffa sa:
PNyberg sa:
jeffa sa:
Internetbutiker då?

Registrerar man bara rätt kod(er) hos skatteverket är det inga problem. Vill du ha ett företag som säljer skidor ena dagen och ölvärmare andra dagen så får du ha det.
ålrajt, visste jag inte

TGR varianten.. groupbuy
ölvärmare, det låter ju smart. stackars letter, de kanske alltid varit vilseledda och värmt sin öl pga ÖLAB's precisa och effektiva marknadsföring av varm öl..

TGR varianten.. groupbuy
assr sa:
ölvärmare, det låter ju smart. stackars letter, de kanske alltid varit vilseledda och värmt sin öl pga ÖLAB's precisa och effektiva marknadsföring av varm öl..
Mm, förstod inte heller varför dom vill värma ölen men kanske är något steg i tillverkningen?
Å andra sidan är väl inte dom lettländska butikerna med i tillverkningsprocessen utan säljer väl färdig produkt?

TGR varianten.. groupbuy
borde ni inte ta och välja vilken/vilka skidor ni ska gruppköpa och sen utgå ifrån det?

vilka skidor är det ni är sugna på? det finns många som säger bra saker om hendryx och jag tror defenitivt att det är möjligt att man kan köpa i bulk för ganska bra rabat från dom eftersom det är ett litet indie företag.

sen finns ju dp skis som verkar göra grymma skidor. jag själv är ganska sugen på moment skis.

min poäng är att ni borde komma överens om vilka skidor ni ska köpa först för bara det är svårt nog.

TGR varianten.. groupbuy
assr sa:
Ja varm öl och schlager musik är det dom stackarna har att luta sig mot :/

TGR varianten.. groupbuy
Jag tror på gruppköp från något amerikanskt bolag och då försöka få dem att erbjuda bulk-frakt och kanske ett lättare fiffel med angivet belopp på emballaget. Själv är jag jävligt sugen på praxis-skidor. Ta en kik på http://praxisskis.com/ski/

TGR varianten.. groupbuy
FF sa:
Jag tror på gruppköp från något amerikanskt bolag och då försöka få dem att erbjuda bulk-frakt och kanske ett lättare fiffel med angivet belopp på emballaget. Själv är jag jävligt sugen på praxis-skidor. Ta en kik på http://praxisskis.com/ski/
Och med dagens dollar, 6kr eller nått? Skulle kunna bli riktigt bra priser... speciellt om man kommer undan momsavgifterna här.

Nu är ju Nyberg hårt inriktad på att handla från en svensk butik, men praxis såg intressant ut.
Någon som åkt på dom?

TGR varianten.. groupbuy
felix sa:
FF sa:
Och med dagens dollar, 6kr eller nått? Skulle kunna bli riktigt bra priser... speciellt om man kommer undan momsavgifterna här.

Nu är ju Nyberg hårt inriktad på att handla från en svensk butik, men praxis såg intressant ut.
Någon som åkt på dom?
Precis som Felix säger så är det ju via svenska handlare som det gäller från för min del som JAG orkar att styra upp saker och ting med. Men givetvis så är det en god idé att kolla på amerikanska/kanadensiska märken. PM Gear (bro model) har oxå riiktigt bra skidor, tåliga som fan och väger inte mkt!

TGR varianten.. groupbuy
Och vad tros om DPS eller något liknande? Det bästa vore väl att köpa någon typ av allround skida
(typ 90~100mm, lätt, tålig inte allt för extrem skärning) så att många kan vara intresserade. Jag är
det absolut!

mitt önskemål är något lätt som riktar sig mot turande, ett par extraskidor som man kanske använder
när man annars turar med sina tunga vanliga skidor.

pistskidor?

edit. Praxis MTN Freeride röstar jag på om man skall beställa därifrån

Senast ändrad:
TGR varianten.. groupbuy
assr sa:
jag skulle lätt kunna köpa från goodha skis, har Pnyberg pratat med dem?
Men goodha är väll redan tillräckligt billiga?

Jag tror då aldrig att en sådan här sak skulle gå och genomföra. Det kommer bli en massa folk som säger att dom är på, sedan när det börjar närma sig betalning så drar sig 80 % ur.

Och ha inte allt för många olika märken. Försöka hålla er till ett eller två. Annars blir det bara mer krångel.

/Jens

TGR varianten.. groupbuy
jens_ekstrom sa:
assr sa:
jag skulle lätt kunna köpa från goodha skis, har Pnyberg pratat med dem?
Men goodha är väll redan tillräckligt billiga?

Jag tror då aldrig att en sådan här sak skulle gå och genomföra. Det kommer bli en massa folk som säger att dom är på, sedan när det börjar närma sig betalning så drar sig 80 % ur.

Och ha inte allt för många olika märken. Försöka hålla er till ett eller två. Annars blir det bara mer krångel.

/Jens
Jag hoppas ju på ro i hamn en stor butik med ett mkt brett sortiment så att så många som möjligt får de skidorna som de egentligen vill ha.

TGR varianten.. groupbuy
kommer att inom kort lägga upp en lista på utrustning som kommer vara möjlig att beställa... hoppas att detta får upp erat intresse lite mer.

TGR varianten.. groupbuy
Fixar du Völkl så är jag helt på!
Se bara till att det blir billigare än SC för annars lär folk sticka snabbare än kvickt...
Fått några svar från någon butik som är intresserad eller?

TGR varianten.. groupbuy
well well..har nu fått "listan"...den va fan lång!
Ska posta alla priser på min FR sida och kan säga att priserna ligger till som följande
50par skidor=20%
75par=25%
100par=30%

TGR varianten.. groupbuy
20% för 50 par... Det är inte så jäkla mycket. Men, men, kan man komma under S-C priser och det är intressanta modeller är jag på. Få se vad du har nu då!

TGR varianten.. groupbuy
Carled sa:
20% för 50 par... Det är inte så jäkla mycket. Men, men, kan man komma under S-C priser och det är intressanta modeller är jag på. Få se vad du har nu då!
Jag LOOOVAR att skriva ner alla skidor imorrn..hade en lite hektisk dag idag och hade inte riktigt tiden...

TGR varianten.. groupbuy
Det är lugnt. Jag tror dem flesta har tid... Det ska ju inte börja dumpa snö här i mellansverige på 6-7dagar... eller var det månader?

TGR varianten.. groupbuy
Well..jag är fett lat just nu har jag kommit fram till...eller rättare sagt...det va en jävla massa skidor med en jävla massa olika längder och priser hit och dit...så...vill ni se listan så skicka er mail till min FR mail så mailar jag över den..peace!

TGR varianten.. groupbuy
well.. antar att intresset just nu inte är så hett..men ju tidigare allt blir klart desto lättare blir saker och ting att lösas. kan säga att priserna är mkt mkt bra!

TGR varianten.. groupbuy
20%/50par av svenskt pris lät väl inte sådär jättebra, tror jag redan har 10% och det blir nog redigt svårt att få ihop 50pers. Känns snarare som att dom utnyttjar oss då, för att ragga kunder. Ioförsig kanske det är brett sortiment villket gör det lättare?
Vad blir det i förhållande till Conrad?

Kollade förresten med Heads agent och det skulle nog fungera den vägen med, men orkade inte driva det vidare och antar att inte allt för många är intresserade av dom.

Skickar över min mail till dig Nyberg så jag får mig en titt iallafall...

TGR varianten.. groupbuy
Skriv gärna vad du tyckte när du fick se listan felix, så kan vi se om det överensstämmer med min reaktion.

Tillbaka
Topp