Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hmm..är nog inte så lätt heller tror jag inte. Isf tror jag att företaget måste ha ngt med sport att göra....jeffa sa:Annars är det väl bara att någon som har ett företag lägger beställningen. Det kan väl inte vara så svårt???? Då kan ju inte butikerna gnälla eller?
Kan gå men tveksamt, all försäljning till kund ska egentligen gå via sportaffärer.jeffa sa:Annars är det väl bara att någon som har ett företag lägger beställningen. Det kan väl inte vara så svårt???? Då kan ju inte butikerna gnälla eller?
Det tar 1 minut att fixa hos skatteverket...PNyberg sa:Hmm..är nog inte så lätt heller tror jag inte. Isf tror jag att företaget måste ha ngt med sport att göra....jeffa sa:Annars är det väl bara att någon som har ett företag lägger beställningen. Det kan väl inte vara så svårt???? Då kan ju inte butikerna gnälla eller?
Internetbutiker då?Utter sa:Kan gå men tveksamt, all försäljning till kund ska egentligen gå via sportaffärer.jeffa sa:Annars är det väl bara att någon som har ett företag lägger beställningen. Det kan väl inte vara så svårt???? Då kan ju inte butikerna gnälla eller?
Aha, okey...PNyberg sa:Fast som sagt var det ju egentligen inte det den här tråden gick ut på. Det va ju att köpa via svensk affär för att stötta dom och inte SC...riiight?!
Går det verkligen att köpa större kvantiteer utan att det ser...skumt ut?! Vad fan ska ÖLAB som producerar ölvärmare till småbutiker i lettland göra med 60par skidor 40 gore tex ställ och 50 par pjäxor?jeffa sa:Internetbutiker då?Utter sa:Kan gå men tveksamt, all försäljning till kund ska egentligen gå via sportaffärer.jeffa sa:Annars är det väl bara att någon som har ett företag lägger beställningen. Det kan väl inte vara så svårt???? Då kan ju inte butikerna gnälla eller?
Man kan ju bara lägga till en sni-kod på sitt företag som gör det avdragsgillt att handla med sportartiklar. Det gör ju företag hela tiden i promotionsyfte.
Jag ser ingen anledning till att det inte skulle funka!?!
Har du läst tråden alls? verkar inte som det dude....felix sa:Aha, okey...PNyberg sa:Fast som sagt var det ju egentligen inte det den här tråden gick ut på. Det va ju att köpa via svensk affär för att stötta dom och inte SC...riiight?!
Ja visst, om det här går ut på att stötta svenska butiker så fungerar ju inte min idé. Trodde mer det handlade om att gå ihop och försöka få en bra deal.. ju mer man köper, ju billigare pris.
Vill man stötta svenska butiker är det väl lika att handla på fullpris?
Sen tycker jag det är bra att folk faktiskt handlar hos SC så kanske det skapar en viss konkurrens med våra svenska butiker som tvingar dom till att sänka priset på sina skidor?
Registrerar man bara rätt kod(er) hos skatteverket är det inga problem. Vill du ha ett företag som säljer skidor ena dagen och ölvärmare andra dagen så får du ha det.PNyberg sa:Går det verkligen att köpa större kvantiteer utan att det ser...skumt ut?! Vad fan ska ÖLAB som producerar ölvärmare till småbutiker i lettland göra med 60par skidor 40 gore tex ställ och 50 par pjäxor?jeffa sa:Internetbutiker då?Utter sa:Kan gå men tveksamt, all försäljning till kund ska egentligen gå via sportaffärer.
Man kan ju bara lägga till en sni-kod på sitt företag som gör det avdragsgillt att handla med sportartiklar. Det gör ju företag hela tiden i promotionsyfte.
ålrajt, visste jag intejeffa sa:Registrerar man bara rätt kod(er) hos skatteverket är det inga problem. Vill du ha ett företag som säljer skidor ena dagen och ölvärmare andra dagen så får du ha det.PNyberg sa:Går det verkligen att köpa större kvantiteer utan att det ser...skumt ut?! Vad fan ska ÖLAB som producerar ölvärmare till småbutiker i lettland göra med 60par skidor 40 gore tex ställ och 50 par pjäxor?jeffa sa:Internetbutiker då?
Mm, förstod inte heller varför dom vill värma ölen men kanske är något steg i tillverkningen?assr sa:ölvärmare, det låter ju smart. stackars letter, de kanske alltid varit vilseledda och värmt sin öl pga ÖLAB's precisa och effektiva marknadsföring av varm öl..
Ja varm öl och schlager musik är det dom stackarna har att luta sig mot :/assr sa:ölvärmare, det låter ju smart. stackars letter, de kanske alltid varit vilseledda och värmt sin öl pga ÖLAB's precisa och effektiva marknadsföring av varm öl..
Och med dagens dollar, 6kr eller nått? Skulle kunna bli riktigt bra priser... speciellt om man kommer undan momsavgifterna här.FF sa:Jag tror på gruppköp från något amerikanskt bolag och då försöka få dem att erbjuda bulk-frakt och kanske ett lättare fiffel med angivet belopp på emballaget. Själv är jag jävligt sugen på praxis-skidor. Ta en kik på http://praxisskis.com/ski/
Precis som Felix säger så är det ju via svenska handlare som det gäller från för min del som JAG orkar att styra upp saker och ting med. Men givetvis så är det en god idé att kolla på amerikanska/kanadensiska märken. PM Gear (bro model) har oxå riiktigt bra skidor, tåliga som fan och väger inte mkt!felix sa:Och med dagens dollar, 6kr eller nått? Skulle kunna bli riktigt bra priser... speciellt om man kommer undan momsavgifterna här.FF sa:Jag tror på gruppköp från något amerikanskt bolag och då försöka få dem att erbjuda bulk-frakt och kanske ett lättare fiffel med angivet belopp på emballaget. Själv är jag jävligt sugen på praxis-skidor. Ta en kik på http://praxisskis.com/ski/
Nu är ju Nyberg hårt inriktad på att handla från en svensk butik, men praxis såg intressant ut.
Någon som åkt på dom?
Men goodha är väll redan tillräckligt billiga?assr sa:jag skulle lätt kunna köpa från goodha skis, har Pnyberg pratat med dem?
Jag hoppas ju på ro i hamn en stor butik med ett mkt brett sortiment så att så många som möjligt får de skidorna som de egentligen vill ha.jens_ekstrom sa:Men goodha är väll redan tillräckligt billiga?assr sa:jag skulle lätt kunna köpa från goodha skis, har Pnyberg pratat med dem?
Jag tror då aldrig att en sådan här sak skulle gå och genomföra. Det kommer bli en massa folk som säger att dom är på, sedan när det börjar närma sig betalning så drar sig 80 % ur.
Och ha inte allt för många olika märken. Försöka hålla er till ett eller två. Annars blir det bara mer krångel.
/Jens
inom kort...felix sa:Fått tag i några "möjliga" priser också?![]()
jadu..det undrar jag med :/felix sa:Men vad hände med... inom kort? :P
Jag LOOOVAR att skriva ner alla skidor imorrn..hade en lite hektisk dag idag och hade inte riktigt tiden...Carled sa:20% för 50 par... Det är inte så jäkla mycket. Men, men, kan man komma under S-C priser och det är intressanta modeller är jag på. Få se vad du har nu då!
Haha...sant :PCarled sa:Det är lugnt. Jag tror dem flesta har tid... Det ska ju inte börja dumpa snö här i mellansverige på 6-7dagar... eller var det månader?