The Edge of Never

The Edge of Never
hmm den finns väll på videoklipp här på freeride? eller?
har för mig att jag har sett den någonstans på internet.

The Edge of Never
Filmen finns inte än. Om man läser boken så får man rätt bra info. Det filmades massor om det här äventyret men när dokumentären skulle slutföras sparkades Kerig ut och andra producenter/regissörer tog över och gjorde det som nu är Steep. Kerig har däremot köpt ut allt material som filmades i Chamonix och som handlar om Kye som han tänker sammanställa till en egen film. Denna är dock inte klar än. Kerig planerar att kunna släppa den hösten 2009. Den filmen ni tänker på som finns på åka skidor är en trailer, om än en ganska lång sådan. Läs annars boken, riktigt bra läsning och även om man blir lite färgad av den och ogillar producenterna till Steep så är även Steep en riktigt bra film. Dessutom om man vill se Kye så är han med en del i TGRs Lost and found (2007). Där är han 17 bast och har utvecklats rätt mycket sen de var i Chamonix och han fick lära sig grunderna...

Dessutom skriver Kerig i boken att han ska blogga om utvecklingen med filmen på www.theedgeofnever.com

The Edge of Never
Ja men se där! Du har koll Pillard! Får hoppas att allt går i hop och han kan ge ut filmen. :)

Steep har jag sett. Riktigt bra dokumentärfilm. Kyes avsnitt i Lost And found är inte häller dåligt. Kille har hög utväckligskurva minst sagt!

Boken står numera på önskelistan!

The Edge of Never
Kan tillägga att filmen nu funnits ett tag och jag har lyckats få tag i en kopia. Självklart kan ju en film inte riktigt bli lika detaljerad som en bok men den är väldigt sevärd måste jag säga. Extra roligt att se den och sen slänga på Kyes klipp från Lost and Found 2 år senare.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp