The Ski Journal: Ny amerikansk skidtidning

Peter_K

Medlem
Hittade nyss följande länk:

http://www.theskijournal.com/feeder.php?i=theskijournal

(sevärd Quicktime-film)

Verkar vara en ny amerikansk skidtidning med ambitioner:

The Ski Journal is a publication whose time has come. A coffee-table quality, and collectible journal of skiing's greatest imagery, inspiring powder landscapes, and compelling personalities. More than just another ski magazine, TSKJ is both a stunning catalogue of global ski culture and a fresh perspective for the future: The world's highest quality ski publication.

Håller de vad de lovar kan det vara klart intressant. Tyvärr inte helt gratis:
1 YEAR FOREIGN AIRMAIL SUB
4 issues of skiing's original journal. Delivery in 3-7 days.
Price: $89.99

Jäkligt duktigt folk från Mt Baker/Bellingham i nordvästra USA som ligger bakom den som t.ex. Kris Kaiyala och Grant Gunderson. Kris har siten www.aspectjournal.com som fokuserar på en lite annan typ av skidjournalistik. TSKJ ges ut av samma förlag som har snowboardblaskan Frequency. Snackade med killarna i våras och den ska gå ganska djupt i fenomenet skidåkning med en del längre artiklar och mycket bilder, kan bli sjukt trevlig. Fick hjärtklappning när jag såg trailern, vill åka skidor NU!!! Får jag samma längtan när jag läser blaskan har dom lyckats.

Mycket av filmen var taget ifrån Photo Play, bland annat grabben med kameran och då ett stort stycke snö släpper och nästan kapar en gran... men visst blir man skidsugen! Skulle betala mycket för att få vara i han i orangts (ljuda...) kläder...

Glisseur: Tackar för den länken, klart läsvärd (men livsfarlig för produktiviteten på jobbet :)

Det får nog bli en prenumeration på den här ändå. Som du skriver, lyckas de lika bra med tidningen som med trailern är det en klar vinnare...

Jag tänker inte tacka för länken, jag kommer aldrig få någon examen om detta fortsätter..Börja posta juridiklänkar så kanske man har en chans..

Wohoo, nu funkade VISA-kortsbetalningen som strulade igår. 4 nummer med flygpost ska dimpa ner i min brevlåda under nästa år, ser redan fram emot första.

Nu har jag fått första numret. Bästa skidtidningen jag läst nånsin. Eller läst och läst, bilderna håller grymt hög klass. Åre Skidors eviga harvande med Scott Markewitz bild-framifrån-på-kille-som-åker-puder-i-Alta känns ännu mer enformiga efter att ha sett det här. Det är sällan jag verkligen ryser när jag ser bilder men den som Mikael Pilstrand fotat när Magnus Loo droppar högt i Österrike gav omedelbar ståpäls.

Ett riktigt schysst person-reportage om Eric Pollard, roliga kåserier och en berättelse om gamla tiders bindningar är fler höjdpunkter.

Jämfört med Powder så är det noll reklam i denna tidningen vilket är väldigt skönt. Prenumerationen känns som väl investerade pengar hittills.

Tillbaka
Topp