Therm-IC Batterier

Martin

Medlem
Therm-IC Batterier
Skulle testa om mina Therm-IC fot värmare funkade inför årets första skidåkning.
Självklart har en av batteripacken gett upp. Meckade isär den och fick då fram att det är ju självkart ett litet special batteri som jag inte lyckas googla fram om det går att köpa löst vill ju inte köpa ett helt nytt sätt för att ett batteri har gett upp.
Någon som har någon koll om det finns någon som säljer dessa batterier?
Eller om det är någon som lyckas få igång det åt mig.
Har ju bara använt dom i 2 veckor så det blev en rätt dyr affär om man inte får igång dom.

Therm-IC Batterier
Gammal tråd men den gav mej insperation och ett lyckad resultat! ........konstaterade samma fel en av packen hade givit upp har dock haft mina två vintrar men ändå trist.

Så ni som har samma problem (eller att packen tappat orken) "bänd" upp packen ta ur dom befintliga batterierna (1900mHa) och ersätt dom med ett nya jag köpte mina på Kjell&Co för 200:- se länken, allt som behövs är en lödpenna ..........kollade nyss resultatet över 9tim på läge två

/Micke

http://www.kjell.com/sortiment/el/b...tteripackar/ready-to-use-4xaa-2100-mah-p32148

Therm-IC Batterier
Gammal tråd men den gav mej insperation och ett lyckad resultat! ........konstaterade samma fel en av packen hade givit upp har dock haft mina två vintrar men ändå trist.

Så ni som har samma problem (eller att packen tappat orken) "bänd" upp packen ta ur dom befintliga batterierna (1900mHa) och ersätt dom med ett nya jag köpte mina på Kjell&Co för 200:- se länken, allt som behövs är en lödpenna ..........kollade nyss resultatet över 9tim på läge två

/Micke

http://www.kjell.com/sortiment/el/b...tteripackar/ready-to-use-4xaa-2100-mah-p32148

Therm-IC Batterier

/Micke

Hej Micke, ser ditt inlägg från 2012. Har nu samma issue nu som du då hade. Ska försöka mig på att byta batterier i mina Thermo IC 950 men nu när jag fått isär höljet så börjar jag tveka. Ser de befintliga kontaktpunkterna, från dessa så går det connection till respektive batteri.. Har du något tips på vägen? Vill inte kortsluta😅 Mvh Thomas
1000028236.webp
1000028234.webp
1000028235.webp
1000028238.webp
1000028239.webp

Bilagor

• 1000028237.webp
    1000028237.webp
    258.8 KB · Besök: 26
Therm-IC Batterier
Hmm batterierna jag bytte var till den första generationen Termic sålde och i dessa var det vanliga AA-batterier monterade..........Den "nya"du har (tror jag iallafall) litiumjonbatterier men dessa borde nod gå att byta också
1771857429988.webp

Therm-IC Batterier
Hej Micke, Tack för din återkoppling. Jag önskar mig att denna uppsättning likaså hade AA-batterier och då hade jag inte tvekat att göra ett försök, nu med litiumbatterier och dubbla per enhet och kopplingar så undviker jag detta:giggle:

Allt gott!

Mvh Thomas

Tillbaka
Topp