they call us undergrounds (film)

• Trådstartare Trådstartare hHarlaut
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men det är ju endå rätt gangstah uppe i norra sverige.
Men ärligt grabbar baggy kläder i all ära, skulle inte vilja åka utan dom, men jag hoppas ni är lite ironiska när det gäller grillz och sådant.

alltså faaaaaaaan ta och sluta klaga på grabbarna dom har vann mest skillz på freeride när det gäller 14-15 år på både skillz och rap!!!! och till alla er som klagar gör en egen film och gör ett eget beat!! gör det om ni vågar!! värden behöver faan såna som Harlaut och gänget!!!!!!!

haha tror nog att jag ändrar mig (gillade inte den först) men nu efter ha sett den ett par ggr så säger jag e'dollo is tha shit! GO harlaut!

Senast ändrad:
Damnjibber sa:
alltså faaaaaaaan ta och sluta klaga på grabbarna dom har vann mest skillz på freeride när det gäller 14-15 år på både skillz och rap!!!! och till alla er som klagar gör en egen film och gör ett eget beat!! gör det om ni vågar!! värden behöver faan såna som Harlaut och gänget!!!!!!!
dom har inte gjort beatet...

Damnjibber sa:
värden behöver faan såna som Harlaut och gänget!!!!!!!
Ja, det är klart världen behöver skidåkande ghetto-wannabes som har grillz, sjunger om att döda människor och ser tjejer som prostituerade.. Jag tror världen skulle bli en bättre plats om alla var som dem!

ps. För alla som inte hängde me i svängarna var det *ironi* ds.

glindstrom sa:
härlit när ni säger "we's exotic" bordet det inte vara "we're exotic" ?
a men, vem bryr sig ärligt talat. ok. Tycker också Harlaut och hans homies is da shiiet nu!

Senast ändrad:
Damnjibber sa:
fan va trött jag blir, då kan du ju gå å säga till typ någon fotbollskommentator och säga till honom att han ska ge fan i att klaga när zlatan missar ett läge.
Jävla idiot

Håller med att dom har skillz på skidor, det kan ingen säga emot men alla har olika musik-och klädsmak, syn på kvinnor etc. fan låt folk säga vad dom tycker, har inte sett harlaut whina för att folk klagar, det e rätt skönt faktiskt.

aja ha det hej då

Senast ändrad:
glindstrom sa:
ja, om det ska vara korrekt engelska, men många rappare och svarta säger faktiskt "you is" osv även om de har engelska som modersmål och vet att det egentligen ska vara "you are"

yeah sa:
glindstrom sa:
ja, om det ska vara korrekt engelska, men många rappare och svarta säger faktiskt "you is" osv även om de har engelska som modersmål och vet att det egentligen ska vara "you are"
Ja, för att många rappare pratar Ebonics istället för engelska.. men Hharlaut kör ingen Ebonics för övrigt så då blir det bara fel...
Fo shizzle my nizzle!

Ursäkta.... Men är det här nån tävling om att få in mest, bitch, gangsta, fucking, motherfucker osv...

ScratchPro sa:
Ursäkta.... Men är det här nån tävling om att få in mest, bitch, gangsta, fucking, motherfucker osv...
Ja! Visste du inte det?
Det är ju så man är "cool"!

Hallå, du hade inte så många fuck'isar och bitch'or i ditt inlägg, du är inte lika cool som mig:
fuck a bitch
kill a snitch
feed a hoe
yo yo!

Visst man får klä sig hur som helst och blablabla (moralmorsesnack)
Men ni måste hålla med om att det är ganska ironiskt dedär!
Jag menar de kommer från sveriges compton (åre) de är så jäkla coola och mogna för de är juh 15 år vafan! Och texten i låten var riktigt sammanhängande, inte massa konstiga ord i konstig följd. Aluminium foliet i käften ger juh lite extra sting! Dom bryter säkert mot fett många lagar och har massor med vapen.
Men allvarligt vänta tills ni kommit igenom målbrottet innan ni försöker rappa med mörk röst för nu låter det bara som om ni är förkylda och blivit hesa!

blizzy sa:
JForsberg sa:
blizzy sa:
Haha, ja okej, så JAG är nervös? Det är iaf inte jag som är så skakis på handen att jag trycker två gånger o dubbelpostar... ta de lugnt grabben, precis som harlaut så har jag ingen glock, så inget att oroa sig för!
Och, ja, jag är upprörd, så varför påpeka det igen? Jag skrev ju det precis?
Förresten så verkar du ju riktigt usel på svenska, jag skrev "vad är grejen med MIN medlemssida", jag har då aldrig snackat om din.. det var du som börja skriva om min och jag förstår inte varför..
Att jag står i mina jobbkläder på jobbet o fular mig? Ja, oh nej, vilken paparazzibild, ska genast ta bort den så jag inte försämrar mitt rykte hos freeride-tjejerna som jag så gärna vill impa på.. (btw, notera ironin)..

Men för att reda ut hela denhär "ägd" grejen, okej, jag är ägd på skidor, är det det du vill påpeka?
JA JAG ÄR ÄGD PÅ SKIDOR, vem bryr sig? en femåring äger mig på skidor för JAG ÅKER INTE SKIDOR!.. läs mina avslutningsord, "once a boardrider, always a boardrider".. har du läs på din engelska förstår du va det betyder..
Och nej, jag säger inte att det inte finns nån som är bättre på mig på snowboard heller, finns massor.. precis som att det finns massor som är bättre än mig på att skidor, snowblades, cykel, skriva freeride inlägg, äta mat, titta på tv och säkert nån som är bättre än mig på att klia sig i huvet också.. spelar det nån roll om man inte är bäst på allt?

Men ska vi nu va så himla bästfixerade så kan jag säga att jag är bättre än dig på svenska i alla fall, SHIIIIT VAD ÄGD DU BLIR MANNNEN! OH MY GOD!
Eller ja, vem bryr sig förresten? Förmodligen lika få som bryr sig om att du är bättre än mig på skidor..

Get a grip...
jag har märkt att du stör dig på min svenska.. men jag bryr mig inte om hur dålig min svenska är.. sorry den talangen får du äga nån annan med..
sen ska ja be om ursäkt till dig blizzy.. jag läste fel första gången där de stog min och eftersom min svenska inte var på topp enligt dig så gör jag garanterat misstag.. och sen snowboardsaken..han äger fortfarande parken från dig så ja tkr du inte ska klaga på han så överdrivet mycke bara för att du har small kläder så behöver inte alla ha de..
Fortfarande, har du nån som helst aning om vad du snackar om?
"bara för att du har small kläder".. jaha, sen när vet du någonting alls om min klädstil?
För din information har jag lyssnat på hiphop o skate/snowboard'at sen mellanstadiet så att jag skulle gå omkring i kläder i storlek small låter lika troligt som att paris hilton skulle sluta ha sex.. (och vi vet väl alla vad PH är för typ av festbrud haha)...

Och ja, det är störigt med kass svenska, självklart, det handlar ju om ett skrivet forum och skriver /läser man dåligt så blir det lätt missförstånd som du märkte..

Även om nu Hharlaut är kändare skidåkare än vad jag är brädåkare så betyder det ju inte att jag inte kan klaga på honom.. och notera att jag ALDRIG klagat på skidåkningen, bara rappen.. kan alla sluta köra med argumentet "du är inte bättre själv, så klaga inte" för det funkar ju verkligen inte så.. vem skulle då kunna klaga på politiker eller sveriges fotbollslag, nån som är bättre? Jag är fan inte bättre än dem, men kan fortfarande tycka de är kassa på vad de gör..
Jag håller inte på med att skriva egna låtar så jag kan inte säga att jag är bättre, men jag har fortfarande rättigheten att säga min åsikt och tycka att denna låt var kass.. Sen är jag inte den som bara skriver "faaaan va uselt" o låter det va så, jag kan också ge konkret kritik om vad som egentligen är fel osv, kolla bara några sidor sen..
Men för att ytterligare reda ut eventuella missförstånd: Jag tycker INTE skidåkningen är dålig, jag har INGENTING emot hiphop som musikgenre, jag har inget i sig emot folk som producerar hiphop och jag har verkligen nada emot baggykläder eller hiphop som kultur, tvärt emot, I'm lovin it!..
Det enda jag har nåt emot är hela "jag försöker vara så ghetto som möjligt för då kommer folk tycka jag är häftig".... Grejen med "shoot you with my glock" eller "i just fucked her and fed her"..
Att ha ett vapen när man är 15? Att döda andra människor? Att vara hallick?
"Close your eyes and say goodbye"? Ska vi dö nu?
Om detta nu inte är sanning utan bara är påhittat är det ju bara fånigt.. och skulle det nu vara så att Hharlaut faktist har en glock mm så verkar det som en dålig grej för hans skidåkar-rykte faktist, i fängelse åker man inte mycket skidor vad jag har hört..

Finns så otroooooligt mycket bra icke-mainstream hiphop som speglar verkligheten (och då menar jag VERKLIGHETEN, inte den verklighet där hharlaut är en mördande hallick) med bra ordlekar/rhymes och innehåll..
Dom/ni (exotic) hade ju med Kanye West i sin film, hörde ni inte skillnaden mellan hans låt/ar och Exotics?
Någon som har lyssnat på Nas, Dead Prez, Looptroop, Nerd, Mos Def, Lupe Fiasco, Fattaru, Dilated Peoples eller Swollen members?
Någon som tänkt på att deras texter (oftast) inte innehåller hela "fuck you" grejen utan faktist har ett riktigt innehåll o budskap?
Precis som med mycket annat, t.ex. skidåkning, så finns det ju olika stilar inom hiphop också och man kan va bra även om man inte är i just en viss stil, men peronligen tycker jag att hela mainstream-"fuck you, kill kill"-grejen är alldeles för uttjatad nu..
Räcker med en 50 Cent på toplistorna för att man ska tröttna på honom...

Lycka till med både skidåkning o rappande, men försök köra lite mer genomtänkta och budskapsfulla texter nästa gång...
Håller bara med Blizzy, rapen låter riktigt dåligt tycker jag. Skidålningen är grym, men snälla, håll er till åkningen.

gangstahzrja3.jpg

Tignes vs Åre! Beef anyone!?

(Inte bara e'd0llo och lil'ya som kan grafitti, aiit!
Snubben (åk) ti'k0llo och p0sk lil'ya verkar också rätt grymma!)

Senast ändrad:
ugo sa:
Hörru du, ErikR..

kan inte du gå o köra upp dina skidor i ditt ar*le.

lyssna på låten en gång till o lyssna på vad dom sjunger
Okej nu kommer mitt svar lite sent här.

Kör upp skidorna i röv*n själv, jag hörde tillräckligt den första och enda gång jag lyssnade på låten, och den innehåller bara massa skit som bara är skrattretande att höra från femtonåringar.. det är inte annat än att man tycker att mamma och pappa ska ge stryk på arslet när ungarna yttrar sånt här inför publik:

"ive been hitting on your girl just fucked and fed her"
"bitch you gonna die
im fukin gangsta
close your eyes and say
goodbye"

Vad var det jag missuppfattade av texten ugo? handlar den inte om precis det som sagts?

men ni är grymma på skidor, ska ni göra musik så tona ner gangsterattityden som sagt, annars kanske dom som ser upp till er börjar skjuta ihjäl folk på riktigt

haaaaaaahahahahaha. håll er till åkningen. ni vet väl att det är precis sånt här som ni kommer bli mobbade för resten av erat liv? först på 20 års festen så alla får skratta, sen 25 års festen... sen 30 års festen... och så fortsätter det... haahahahha

hahaha aa eller hur,,, fattar bara inte hur ni här på freeride kan tro att dom gjort beaten....
Dom är ju fan inte musikaliska för 5öre!!

Nae måste säga att Fat Joe och lil wayne gör låten "make it rain" avsevärt mycket bättre än "we's exotic" hahahahahhaha....

Om ni nu ska fortsätta med eran musik....Gör då fan något eget och sluta förstöra låtar från några som FAKTISKT kan!!!

Senast ändrad:
asså undra hur många kommentarer de är om stilen och hur många de är om åkningen, lite men bra åkning

goofball sa:
hahaha aa eller hur,,, fattar bara inte hur ni här på freeride kan tro att dom gjort
beaten....
Nae måste säga att Fat Joe och lil jon gör låten "make it rain" avsevärt mycket bättre än
"we's exotic" hahahahahhaha....
Hharlaut har gjort det igen.. floppat! Att sno en låt från nån annan o säga att man själv gjort
den!? Ursäkta?

Där kan alla se/höra ORGINALLÅTEN..

Detta är katastrof... vem snor ett beat o lägger till sina egna "hesa" röster o försöker låta cool...

Håller lätt med Goofball i frågan om vilken låt som var bäst, Fat Joe o Lil Waynes låt var tusen
gånger bättre!

Senast ändrad:
haha håller med goofball och blizzy!

blizzy sa:
goofball sa:
hahaha aa eller hur,,, fattar bara inte hur ni här på freeride kan tro att dom gjort
beaten....
Nae måste säga att Fat Joe och lil jon gör låten "make it rain" avsevärt mycket bättre än
Hharlaut har gjort det igen.. floppat! Att sno en låt från nån annan o säga att man själv gjort
den!? Ursäkta?

Detta är katastrof... vem snor ett beat o lägger till sina egna "hesa" röster o försöker låta cool...

Håller lätt med Goofball i frågan om vilken låt som var bäst, Fat Joe o Lil Waynes låt var tusen
gånger bättre!
Måste försvara hh å säga att de e många som faktiskt snor beats av varandra, men texterna är annorlunda. Inget fel med de.

Senast ändrad:
asså man får ju vara som man vill så dom får la rappa om dom vill. Däremot för deras egna skull och för harlauts karriär tycker jag att dom ska tagga ner eller iaf öva lite innan dom släpper sina "låtar" för den här sög verkligen hästballe.

Så för harlauts karriär tycker jag att du ska tagga ner lite för jag tror mer folk kommer hata än älska dig ehh;) aja det e mitt tips ha det fint

*jag gillar hiphop!!11

Senast ändrad:
Ja, det är mkt sannt att artister plagierasr varandra men då säger det heller inte att det är deras helt "egna" låtar...
Här står det ju i början World Premier for Exotic Soldiers eller vafan de kallar sig för!!!
Som blizzy skriver floppar HH igen!
peace

blizzy vann ja, heja blizzy! fan lil wayne och fat joe låten va ju gryMMM, synd bara att den påminner om harlauts pinsamma låt, fan halvt förstörd nu.

asså ja tycker filmen bara blir löjlig den e för gangsta å för dåliga trick

goofball sa:
Ja, det är mkt sannt att artister plagierasr varandra men då säger det heller inte att det är deras helt "egna" låtar...
Här står det ju i början World Premier for Exotic Soldiers eller vafan de kallar sig för!!!
peace
ÖJ.. hur jävla kul tror du de är för Henrik å höra "HH har floppat igen"???

seriöst.. kan inte alla bara skita i hur folk klär sig å vad dom har för attityd? HH å alla andra som åker "Gheedo" har väl lika mkt rätt att göra egna låtar, åka skidor å vara lika mkt normala som alla andra? vart sitter erat problem?

såhär är de.. bara för att HH åker gheedo(å ja han åker bättre än dom alldra flesta på dena sida) å gör sina egna låtar så behöver väl inte varenda jävel på denna sidan kasta massa skit på han å hans polare? vafan!!! låt dom köra sin grej å så kan ni andra göra de ni tycker är roligt.. jag menar inte att alla ska åka runt i XXXXXL men jag menar att alla får vara precis som dom vill å göra som dom vill.. i grund å botten så åker man skidor å gör egna låtar för att de är roligt.. inte för att man vill vara KOOOL som vissa andra här tydligen tror..

snälla vafan.. lägg ner. måste alla ha sånna jävla attitydproblem när de kommer till klädstorlek å musiksmak? Hur kul skulle de vara om alla hade samma kläder å likadan musiksmak?

sluta H8a alla så kallade "gheedo" jibbers.. låt dom köra sin grej.. fokusera på digsjälv nästa gång iställe för å kasta skit på andra..

ibland blir jag fan förbannad.. synd att jag inte kan få ner allt här..

PEACE

jeppenator sa:
goofball sa:
peace

seriöst.. kan inte alla bara skita i hur folk klär sig å vad dom har för attityd? HH å alla andra som åker "Gheedo" har väl lika mkt rätt att göra egna låtar, åka skidor å vara lika mkt normala som alla andra? vart sitter erat problem?

såhär är de.. bara för att HH åker gheedo(å ja han åker bättre än dom alldra flesta på dena sida) å gör sina egna låtar så behöver väl inte varenda jävel på denna sidan kasta massa skit på han å hans polare? vafan!!! låt dom köra sin grej å så kan ni andra göra de ni tycker är roligt.. jag menar inte att alla ska åka runt i XXXXXL men jag menar att alla får vara precis som dom vill å göra som dom vill.. i grund å botten så åker man skidor å gör egna låtar för att de är roligt.. inte för att man vill vara KOOOL som vissa andra här tydligen tror..

snälla vafan.. lägg ner. måste alla ha sånna jävla attitydproblem när de kommer till klädstorlek å musiksmak? Hur kul skulle de vara om alla hade samma kläder å likadan musiksmak?

sluta H8a alla så kallade "gheedo" jibbers.. låt dom köra sin grej.. fokusera på digsjälv nästa gång iställe för å kasta skit på andra..

PEACE
håller med jeppenator, alla får vara som dom vill vara

piis

Senast ändrad:
blizzy sa:
goofball sa:
beaten....
den!? Ursäkta?

gånger bättre!
Hur floppade han förra gången?

jeppenator sa:
goofball sa:
peace

PEACE
true jeppenatorwise

han klagar väll inte på alla med tajts, ni e lika mycket wannabe brat isf som han e wangsta. alla har inte samma klädsmak osv.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp