they call us undergrounds (film)

• Trådstartare Trådstartare hHarlaut
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
JForsberg sa:
Jesper-am-Arlberg sa:
tänker bara kommenterna åkningen för allt annat skiter jag i.

Mycket bra för att vara försässong, ok rails ni hittat så här tidigt. Var en fin tailpress på ett av klippen som jag gärna sett mer av det. ni verkar vara stabila på box så varför syns det inte mer 270:s.
Någon av er står sjukt brett på railsen, det ser inget vidare ut.
Var en massa boxar som stod bredvid rainbow boxen ni körde mycket på: använd dem! variation är viktigt.

Filmtekniskt skulle det ju vara fint med lite belysning när ni kör steet rails på kvällen.

det var mina 2 cent
Vart syns boxarna? det är en rainbow som henke bla gjorde 6 st swich ups på men inte tog med för det ser för sjukt ut sen är de en flatbox som han gjorde tex 450 av på..så vad menar du?
och sen om man inte ska stå brett..ska man då stå smalt och spiken med händerna ovanför hjälmen och skricka SPIIIKEEEN!!!!????
och till sist så körde vi alla boxar som stog där men dom hade inte med de i filmen bara så enkelt är det och dom r inte lika crazzzy heller så de fanns ingen anledning
Jag fick helt enkelt kolla på filmen igen. och det var itne så mycket av samma box som det kändes första gången. Men e en låg rainbow box så jävla crazy. så det hade nog funkat med en rak upp box o en kort kinkad oxå. Visst man måste stå bredbant framförallt för att man har bättre balans men det var lite överdrivet ibland. Nu valde jag att inte såga er musik o stil för det skiter jag fullständigt i. Kritiken var till för att göra era filmer bättre, vill ni inte ha kritik så kan ni ju bara köra med inre beundran o impa på högstadie tjejer som tycker allt som är rebeliskt är bra. Ska ni sen försöka vara G så sluta för fan att använda hjälm!

ok.. sjuk åkning! men...... skratta eller gråta? Hellre gråta. Svensk gangsta rap funkar inte riktigt, ha ett normalt beat och rappa inte: ive been hitting on your girl just fucked and fed her... orka... En till grej som var lite rolig i din lilla text: you think im wanksta, bitch you gonna die close yo eyes and say goodbye... Den som tycker att du är wanksta tycker helt rätt, du är bara en liten wanksta, och skulle du verkligen döda någon? troligtvis inte. sluta vara en fucking wanksta!! börja lyssna på svensk hiphop istället, kan rekommendera MBMA eller looptroop. Du som rappare är det största skämtet sen Vanilla Ice.

min största dröm för tillfället är att alla haters lägger upp en film som dom gjort själva i forumet, Så att alla sedan kan trycka ner dom så hårt tills dom inte vill åka skidor mer.

keep it gangsta boys.

ekdahl sa:
min största dröm för tillfället är att alla haters lägger upp en film som dom gjort själva i forumet, Så att alla sedan kan trycka ner dom så hårt tills dom inte vill åka skidor mer.

keep it gangsta boys.
Du menar en låt eller? det är väl ändå ingen dom har klagat på skidåkningen... inte va jag har sett iaf

Senast ändrad:
Sjogras sa:
sluta vara en fucking wanksta!! börja lyssna på svensk hiphop istället, kan
rekommendera MBMA eller looptroop. Du som rappare är det största skämtet sen Vanilla Ice.
Hahahaha! Klockren!

ekdahl sa:
min största dröm för tillfället är att alla haters lägger upp en film som dom gjort
själva i forumet, Så att alla sedan kan trycka ner dom så hårt tills dom inte vill åka skidor mer.
Men skojjar du eller? Du menar alltså att man inte kan kritisera någon om man inte är "bättre
själv"? Svårt då att kritisera t.ex. en multimiljon film för "dålig" om man nu inte kan regisera
själv.. då
skulle man ju aldrig kunna tycka något om någon...

Senast ändrad:
sam_monsen sa:
Forumreglerna: "2. Tänka på följande:
- Posta endast inlägg i ett av forumen. Dubbelposta inte!

- Använd ett vårdat och korrekt språk.

- Håll dig till ämnet.

3. Du är själv ansvarig för innehållet i ditt inlägg. Texten får inte:
- vara kränkande.

Tack för den kärnkande trippelposten.. *snyft*

L_ee sa:
ja tror ju inte direkt att t.ex 50 cent var bäst första gången han testade!?
Nej, han var nog ungefär lika kass som han fortfarande är *katshing!*

Fattade vad du menade L_ee men denna var mest riktad till blizzy, inte dig.

Jaha då börjar denna spåra ut oxå.. Håller er till filmen och inget annat...

//H

Sjogras sa:
ok.. sjuk åkning! men...... skratta eller gråta? Hellre gråta. Svensk gangsta rap funkar inte riktigt, ha ett normalt beat och rappa inte: ive been hitting on your girl just fucked and fed her... orka... En till grej som var lite rolig i din lilla text: you think im wanksta, bitch you gonna die close yo eyes and say goodbye... Den som tycker att du är wanksta tycker helt rätt, du är bara en liten wanksta, och skulle du verkligen döda någon? troligtvis inte. sluta vara en fucking wanksta!! börja lyssna på svensk hiphop istället, kan rekommendera MBMA eller looptroop. Du som rappare är det största skämtet sen Vanilla Ice.
SHIT! trodde inte man kunde va så avensjuk.. fan om de är så jääävla dåligt varför inte lägga upp en låt själv? haha PAJAS!

keep it G

Sjogras sa:
seriöst! svensk hiphop? herregud! jag vet inte hur ja ska uttrycka mig til de utan att bryta mot freerides regler... vilka ja iof skiter i

JForsberg sa:
Sjogras sa:
seriöst! svensk hiphop? herregud! jag vet inte hur ja ska uttrycka mig til de utan att bryta mot freerides regler... vilka ja iof skiter i
Hur kan du skratta åt svensk hiphop o sen tycka Exotic är bra då? Det är ju också svensk hiphop? Eller du syftar på svensk hiphop som är på svenska? Men looptroop sjunger på engelska.. Lite motsägelsefullt dethära tycker jag.. Har du ens koll på vad du snackar om?

Coolt att du "skiter i reglerna".. verkar riktigt gangsta'ish.. synd bara att man blir bannad om man gör det för mycket, men det kanske du också skiter i?

Nä, äh.. har vi inte diskuterat klart detta ämne snart? Låsning kanske?

JForsberg sa:
Sjogras sa:
Hur kan du skratta åt svensk hiphop o sen tycka Exotic är bra då? Det är ju också svensk hiphop? Eller du syftar på svensk hiphop som är på svenska? Men looptroop sjunger på engelska.. Lite motsägelsefullt dethära tycker jag.. Har du ens koll på vad du snackar om?

Coolt att du "skiter i reglerna".. verkar riktigt gangsta'ish.. synd bara att man blir bannad om man gör det för mycket, men det kanske du också skiter i?

Nä, äh.. har vi inte diskuterat klart detta ämne snart? Låsning kanske?

låsning?^^
så inte alla ska kunna vara på forumet och äga dig mer eller?
och så du inte ska få se att de är många som gillar låten och du blir ännu mer avensjuk...

Fin åkning! Sen så tycker jag att det är lite trist att klaga på eran stil men jag måste ge er ett tips: Om ni vill att fler än ni själva ska gilla era filmer, dra ner lite på stilen. Jag menar inte att ni inte ska sluta med det ni håller på med utan bara dra ner på det så att det inte blir så extremt.

hHarlaut sa:
haha rätt roligt alla som är över 17år tycker låten är dålig..
kanske beror på att ni själva aldrig kom på några rhyms eller vågade helt enkelt inte,
och då blir nu avensjuka och måste klaga på att dom små gangsta pojakerna kan hitta rhyms!!!;)
aa det kanske är så som du säger. Eller så är det för att din musik är riktigt jävla dålig och alla som är över 17 har utvecklat nån sorts musiksmak. Men vad vet jag, kan inte snacka för andra än mig själv, men personligen tycker att det där bara är jävligt patetiskt och värdelöst.
Sen fattar jag inte hur ni kan sitta och säga att alla som inte giller eran musik är avundsjuka. Tror snarare att dom är jävligt glada att dom inte är som er.

Senast ändrad:
hHarlaut sa:
låsning?^^
så inte alla ska kunna vara på forumet och äga dig mer eller?
och så du inte ska få se att de är många som gillar låten och du blir ännu mer avensjuk...
Ja för jag känner mig extremt "ägd" just nu, speciellt efter som det var min film som lades upp o att alla hackar ner på den.. eller inte, nä.. är det nån som är "ägd" så är det väl isf du, i och med att filmen inte verkar va särskilt populär.. men men..
Sen det där med "avensjuk"? 1. Lär dig stava, 2. Nej jag är inte avundsjuk, jag vill inte vara nån "mc" så jag klarar mig bra som det är.. alla har inte samma intressen, bara så du vet..

kalleeee sa:
hHarlaut sa:
haha rätt roligt alla som är över 17år tycker låten är dålig..
kanske beror på att ni själva aldrig kom på några rhyms eller vågade helt enkelt inte,
och då blir nu avensjuka och måste klaga på att dom små gangsta pojakerna kan hitta rhyms!!!;)
aa det kanske är så som du säger. Eller så är det för att din musik är riktigt jävla dålig och alla som är över 17 har utvecklat nån sorts musiksmak. Men vad vet jag, kan inte snacka för andra än mig själv, men personligen tycker att det där bara är jävligt patetiskt och värdelöst.
Sen fattar jag inte hur ni kan sitta och säga att alla som inte giller eran musik är avundsjuka. Tror snarare att dom är jävligt glada att dom inte är som er.
Kan ju också bero på att alla kids under 17 ser upp till HHarlaut medan resten av gänget ser ironin med hela filmen o gangstergrejen..
Sen att vi inte "vågade göra rhymes", vaddå, måste man vara ung för att bli känd rappare? Är man för gammal när man är 20 eller?
Vem som helst kan väl komma på en text med "kill you bitch..blabla.. fuck you..".. det är ju inte världens svåraste.. bara att ta 20 svordommar o lägga ihop ju.. svårigheten är väl att få till det bra o ha bra innehåll...
Precis som att vilken nisse som helst kan ta en färgburk o slänga på den på en duk.. men alla kan inte göra tavlor som Da vinci...

le_phoque sa:
s-w:"Hehe! nej! jag tror de beror på en viss mognad, som somliga kids i detta forum saknar... " Får jag då frågar dig hur du definierar ordet "mogen". När är man det? Jag menar eftersom att man vid 17 års ålder tydligen blir mkt klokare och vet mer än "små" 15 åringar? Lägg av! Är det de stora kläderna du inte gillar? Betyder det att man blir mer "mogen" ju tajtare kläder man har? Eller är det kanske den "attityd" vissa menar att Harlaut mfl skaffat sig? Döm inte en bok efter omslaget. Om du aldrig träffat killen vet du ju inte heller hur han är egentligen som person! Detta gäller inte bara "s-w" utan alla som klagar på mognad, attityd, klädstil mm. För det första: Hur kul vore det på en skala om alla såg likadana ut, betedde sig likadant etc. var ligger spänningen i att träffa nya människor då osv.? För det andra: Sluta vara så allmänt gnälliga bara. Det handlar egentligen bara om att ha kul å att göra det man tycker om att göra. Okej, låten är väl inte den absolut bästa. Men vem jämför vi med här? Jag menar att killarna har precis börjat med detta och det är knappast utrusting som i inspelingsstudion för 50-Cent de använder. Sen undrar jag också hur ni skulle tycka om ni själva lade in en film för att visa upp. Hur roligt skulle det vara med kommentarer som "ni e årets töntar" eller "fy faan va gay" Varifrån kommer då motivationen att fortsätta filma å åka?.. Så ja ber bara att chilla, å att tänka efter innan ni kommenterar. (klaga hur mkt ni vill på mig nu, ville bara ha detta sagt)..cya
Jag tror inte att han döms enbart efter kläderna, rappar man om mordhot och kvinnomisshandel och om hur jävla gangstah man är så blir man med största sannolikhet idiotförklarad av de som är mogna nog att inse hur fjantigt det är.. att han inte vet ett piss om sådana saker är ju visserligen bra, men han försöker ju vara något han inte är..

word ErikR, det roliga är att ni inte inser hur töntigt allt är!

/ man ska vara sig själv:)

Senast ändrad:
Shit vad alla ska klaga å ha sig, stå på dej henke.. din låt va fan skön, kan man få den sen på något sätt ?

Peace

och ni som hackar på stilen i denna film och säger att den är dålig för det. ett tips: kolla på filmen igen och försök att inte hänga upp er på att dom har stora byxor. Filmen blir inte alls dålig då (jag tycker stilen är skön) men jag är ju 13 så de kanske inte e så konstigt? =/

Senast ändrad:
NE, men de e väl så. vi får väl bara acceptera det faktum att man ska se ut som alla andra fula jibbers som glider runt i fula mönster på sina dresser o se ut som dom just skitit på sig när dom åker, eller va ska man göra?

de e ba o accepta phoque o e'dollo ni också..

e de kul när alla ser ut som fula quasimodo när man åker eller vad?

Kan inte skidåkare el brädåkare sjunga? hepp, kolla typ Tkennedy i that. han gör ju feta rhymet där som ex.

o vem jämför ni låten med? Fat Joe? LIL'Wayne? dom e fan runt 20-30 bast. vi e runt 15 allihopa. går de o jämföra? ja tror inte fatjoes första låt va så jäääävla grym som hans senare? eller va tror ni? ni e bara avundsjuka på att ni inte kan göra låtar..

Väx Upp? ...gör det själv..

Gå å sätt på en Kentlåt eller nåt.

Shit asså.

Hörru du, ErikR..

kan inte du gå o köra upp dina skidor i ditt ar*le.

lyssna på låten en gång till o lyssna på vad dom sjunger

LetItSnow sa:
NE, men de e väl så. vi får väl bara acceptera det faktum att man ska se ut som alla andra fula jibbers som glider runt i fula mönster på sina dresser o se ut som dom just skitit på sig när dom åker, eller va ska man göra?

de e ba o accepta phoque o e'dollo ni också..

e de kul när alla ser ut som fula quasimodo när man åker eller vad?

Kan inte skidåkare el brädåkare sjunga? hepp, kolla typ Tkennedy i that. han gör ju feta rhymet där som ex.

o vem jämför ni låten med? Fat Joe? LIL'Wayne? dom e fan runt 20-30 bast. vi e runt 15 allihopa. går de o jämföra? ja tror inte fatjoes första låt va så jäääävla grym som hans senare? eller va tror ni? ni e bara avundsjuka på att ni inte kan göra låtar..

Väx Upp? ...gör det själv..

Gå å sätt på en Kentlåt eller nåt.

Shit asså.
Katastrof...
Men som sagts tidigare, nån som växt upp in da hood kan sjunga om det också.. men att sjunga "fuck you bitch, kill you with my glock" blabla när man inte är i den verkligheten? det är det som kallas för att "tro sig"..
När 50 Cent o högen sjunger "dealin drugs on the corner" så har de växt upp i gangstaverkligheten o därför kan de kalla sig gangsta..
Men en gång för alla, tycker ni att ni är så gangstah, ge mig EN anledningen till varför man ska kunna sjunga sånna grejer som inte är sant o få respekt för det!

Palla klaga så mkt, man behöver inte alltid säga vad man tycker...

Frst. bra åkning och vill man rappa så ska man göra de.

Snart är väl bratzen på stureplan "gansta" också...

Åkningen är däremot väldigt bra!

Senast ändrad:
För alla er (bl.a. jag) som inte hör mer än "fuck" i texten så har ju Hharlaut gjort det enkelt för
oss och faktist tagit med en bild av sitt textpapper i filmen.. här kommer den exakta texten
därifrån:

Yeah you know Exotic's
da better Ive been
hitting on your girl just
fucked and fed her
you thing im wanksta
bitch you gonna die
im fukin gangsta
close your eyes and say
goodbye
stay low dont draw
attention, if you do it
youll be seein a gangstas
intentions

Diggar verkligen stavningen på "fukin" och "you THING im wanksta".. bra skrivet!

Sen hör man snabbt i förbifarten att "get my glock, shoot it up, fucking load it up".. är det inte
bättre att ladda först o skjuta sen? Eller? O andra sidan, har man ingen glock kanske man inte vet
hur man använder en..

Blizzy bedömmer:
8p för skidåkning
2p för beat
0p för rhyme
minus poäng för snubbe nummer tvås rap o uttal
och ännu mer minus för texten som är det mest patetiska jag hört!

Adammmmmmmmmmmmmmmm sa:
alla som klagar här är som som inte kan åka skidor..

ser det iaf ut på bilderna på dom som klagar..
För på din bild https://www.freeride.se/img/member/normal/53182.jpg?s=31 ser man ju direkt att
du kan åka skidor!

Senast ändrad:
yeah...om inte skidåkningen går bra så kan ni konkurrera ut 50 cent

Lägg ned skidåkningen och satsa på musiken är mitt tips.

Skaffa egna stilar så är det ett vattentätt projekt (nu låter ni som jeezey med queensbridge-accent och downs syndrom). Dessutom bör ni skaffa er lite riktig erfarenhet inom knarklangar- och hallickgamet så att ni har lite under fötterna, ge er iväg och försök sälja er systrar och mödrar på hörnet... Börja nu! Varje ny minut är en ny chans att förändra ert liv... Lycka till!

Han som sjunger som har grilzz är skön:D fimen är också skön:D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp