Thirty two boots, kasst hälgrepp

Vinternoll

Ny medlem
Jag köpte nya boots i februari förra året, ett par Thirty Two Lashed. Fick hjälp att prova ut dom och allt har kändes bra i början när jag åkte i dom. Men numera har jag inget hälgrepp alls i dom. Hälen åker upp när jag åker oavsett vad jag gör. Jag upplevde inte att de var såhär i början när de var nya.

Jag har mätt mina fötter och bootsen och av allt att döma har har rätt storlek, har svårt att se hur jag ska få in mina fötter i ett par mindre boots. Har åkt i ett par för små boots tidigare och det är fan inte skönt det heller. Saken är den att jag plockat i och ur innerskon i stort sett varje gång jag åk för att de ska torka. Det jag funderar på nu är om mina skor kan ha blivit slitna och tappat formen. Men det känns som att de lär väl hålla för lite mer än en halv säsong?! Alternativet är ju att de helt enkelt är för stora men det känns surt att inse och jag upplevde de inte problemet i början.

Någon annan som upplevt liknande eller vet hur det är med Thirty Two´s boots? Har ju hört att de ska vara grymma men jag är inte så imponerad.

Boots packar ut sig 0,5-1 hel storlek när man har använt dom ett tag. Antagligen passar inte den modellen dig så bra, kanske är den inte tillräckligt tight över hälpartiet eller så och det visat sig först när bootsen har packat ut sig.

Jag vet inte vad du har för modell, men de flesta thirtytwo boots är rätt breda vilket kan bli lite problematiskt om man har smalare fötter eller är smalare över hälen.

Har tyvärr redan provat att byta till mina formgjutna sulor och och gjort om gjutningen men det gav inget vidare resultat.

Bygga på hälgreppet är det något en kan gör själv? När jag var in i butiken där jag köpt dem konstaterade de typ bara att de var väl för stora då. Men hade inga förslag på åtgärder. Ska gå dit igen och höra vad de säger. Finns det ngt man kan göra som funkar är ju det antagligen lite billigare än att lägga 2000-3000kr på ett par nya boots!

Men om bootsen packar ut sig en hel storlek borde jag köpt en storlek för liten då? Gjorde den missen på mina Nitro fader som är en halv storlek för liten men de har inte gett med sig ngt alls!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp