Thirty Two "Exus" vs. Burton Moto

• Trådstartare Trådstartare bifteksupernova
  • Start datum Start datum
B

bifteksupernova

Guest
Båda bootsen kostar samma, men Exus är bättre eftersom att den har 4 support och min övriga setup ligger på 4 och 3.

Jag har inte testat Exus, är det någon som har det som kan säga om dom sitter bra? För jag vet att Burton Moto gör det, men för att testa Exus måste jag åka långt och jag vill inte behöva åka flera gånger utifall att jag inte blir nöjd med Exus.

Vilken är bäst, rest passformsmässigt?

Beror ju helt på vad du har för fot, ingen kan ge en rättvis beskrivning om hur ett par boots sitter över internet. Du får helt enkelt åka och prova. Men om nu moto sitter riktigt bra på foten och känns skön så ser jag ingen anledning till att leta vidare.

Jag menade mest om det var bra kvalité på skon, för jag har ingen aning om vad Thirty Two har för grejer.

Och varför jag frågar är för att Moto har 3 support medan Exus har 4 (samma hårdhet som min bräda)

Nu är jag nybörjare på bräda men jag tror det spelar föga roll om den har support 3 eller 4, och behöver nog inte matcha din bräda heller.

Skulle snarare säga att bindningar och boots borde matchas i första hand. När det dock rör sig om ett steg hit och ett dit så gör det inget. Är dina grejer från olika tillverkare så går det inte heller att jämföra skalorna rakt av, men de värdena som dina saker har känns som en bra kombination.

Hade förövrigt ett par moto i dryga 1 säsong och upplevde inget negativt med dem.

Senast ändrad:
Provade Exus när jag köpte min Lashed. Exus var inget för mig, satt slappt och allmänt konstigt på foten. Lashed däremot, oj oj oj!

Mvh
Peter

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp