Thom8 onykter?

Thom8 onykter?
Thom8 onykter?
Haha, de e rätt, stå på dig mot förtrycket! ingen ska berätta för dig hur du vill behandla dina medmänniskor!!! Fight the powah!

Thom8 onykter?
IsakHemmingsson sa:
riccweee sa:
maertin sa:
Fast, det är ju faktiskt narkotika klassat. Vilket placerar dom i samma kategori..
äh, narkotika klassat av vem? inte av mig iaf..... låter inte staten trycka ner den individuellt tänkande mannen!!!
Och att slå nån på käften och sen sparka dom i huvet är inte heller räknat som misshandel
Fast inte riktigt en helt rättvis metafor då droger och alkohol bara skadar dig själv (i alla fall själva drogen, sen kan man genom sitt drogmissbruka självklart skada personer och få andra att må dåligt men det är inte drogen i sig som gör dom handlingarna)..

BTW så är låten sjukt awesome..

Thom8 onykter?
eliasstenberg sa:
Proffesionella skidåkare är några av väldigt få idrottare som inte tål alkohol. Om man hoppar i ett stort hopp så tar sen knäna emot de mesta av landnings stöten, och i knäna så finns nerver som leder till magen. Dom nerverna blir mycket utnötta efter ett tag, och då blir även magens alkoholförsvar utnött. Det är därför jibb proffs inte kan dricka. (det var igentligen så C.R Johnson dog, efter det lärde sig världen att jibbare inte kan dricka)
Dom hära nerv-leden går också till tårna nere på foten, då balletdansörer har samma problem.

I detta fall så måste thom8 ha fastat i en 4 dagars period innan han drack alkoholen, att fasta stärker alkoholförsvaret i några dagar, och det är därför han har kunnat fått i sig så pass mycket alkohol att bli onykter och de kan ha resulterat att en jibbare fått ligga, och det är sällsynt.

/Elias-Stenberg
CR dog ju annars av en krash i squaw valley... -.-

Thom8 onykter?
SNDVLL sa:
IsakHemmingsson sa:
riccweee sa:
äh, narkotika klassat av vem? inte av mig iaf..... låter inte staten trycka ner den individuellt tänkande mannen!!!
Och att slå nån på käften och sen sparka dom i huvet är inte heller räknat som misshandel
Fast inte riktigt en helt rättvis metafor då droger och alkohol bara skadar dig själv (i alla fall själva drogen, sen kan man genom sitt drogmissbruka självklart skada personer och få andra att må dåligt men det är inte drogen i sig som gör dom handlingarna)..

Summan av kardemumman är ju fortfarande att riccweee inte har alla knivarna i stället.

Thom8 onykter?
maertin sa:
SNDVLL sa:
IsakHemmingsson sa:

Summan av kardemumman är ju fortfarande att riccweee inte har alla knivarna i stället.
Må så vara, jag själv är ganska liberal i mitt ställningstagande om vad man håller på med eller inte, men absolut är det narkotika..

Senast ändrad:
Thom8 onykter?
maertin sa:
SNDVLL sa:
IsakHemmingsson sa:

Word! Oavsett, vem bestämmer att gräs skadar mig mer än andra droger tr.x alcohol? Och varför är det lagligt för mig att äta xanax om en doctor säger att det e o.k men inte om jag gör det för att jag känner för det? Varför var lsd en laglig drog använd inom psychologin? Varför e spice och salvia lagligt medans marijuana inte är det? Varför låter staten oss dricka alcohol men bara om vi köper från dem? Säger bara att man borde tänka lite längre än bara "det är narkotica"....

[/rant]

Thom8 onykter?
riccweee sa:
maertin sa:
SNDVLL sa:

Word! Oavsett, vem bestämmer att gräs skadar mig mer än andra droger tr.x alcohol? Och varför är det lagligt för mig att äta xanax om en doctor säger att det e o.k men inte om jag gör det för att jag känner för det? Varför var lsd en laglig drog använd inom psychologin? Varför e spice och salvia lagligt medans marijuana inte är det? Varför låter staten oss dricka alcohol men bara om vi köper från dem? Säger bara att man borde tänka lite längre än bara "det är narkotica"....

[/rant]
Fast för att vara lite gnällig och besserwissrig så är faktiskt både spice och salvia klassat i sverige :P

Thom8 onykter?
Jag tror att det är lättare att sprida kärlek när man intagit någon drog, men det finns risk att kärleken som sprids är oärlig :(. Så egentligen är det fel med droger, det är vad jag tycker. Det kan leda till en massa falska förhoppningar och så.. Kärlek är viktigt. Det är inte kul att bli sårad.

Thom8 onykter?
riccweee sa:
maertin sa:
SNDVLL sa:

[/rant]
Sen när va spice lagligt om jag får fråga? Och störta anlendningen varför marijana är olagligt är för att det leder till andra droger, så är det bara. Och kom fan imig inte och säg att: ''men det gör ju alkohol också''. För det har inte samma effekt som marijana, end of story.

Thom8 onykter?
IsakHemmingsson sa:
Och störta anlendningen varför marijana är olagligt är för att det leder till andra droger, så är det bara. Och kom fan imig inte och säg att: ''men det gör ju alkohol också''. För det har inte samma effekt som marijana, end of story.
Det är den svenska utgångspunkten. Grovt räknat röker halva kontinentaleuropa på utan att rulla vidare till starkare saker. Mindre drogrelaterade skador och sjukdomar misstänker jag också. (Jag röker själv inte).

Thom8 onykter?
IsakHemmingsson sa:
Sen när va spice lagligt om jag får fråga? Och störta anlendningen varför marijana är olagligt är för att det leder till andra droger, så är det bara. Och kom fan imig inte och säg att: ''men det gör ju alkohol också''. För det har inte samma effekt som marijana, end of story.
Ser ut som att fler än jag har svarat på spice grejjen, har inte bott i swe sedan -05 innan i år så jag antar att ja missat några classificationer, men... Hursomhelst skulle Jag påstå att själva narkotika classificationen av marijuana gör det till en inkörsport mer än vad själva substansen gör, I sverige där användaren känner att han redan tagit "en drog" är steget till andra droger självklart enklare, "skadan är ju redan skedd" kan man säga, medans utanför sverige där marijuana anses separat från andra droger ty ks steget mot tyngre droger större. Sen angående effect; Alcohol har en mycket mer destruktiv effect än marijuana, det vet alla som kommit i kontakt med det. Alcohol gör ofta användaren utåt agerande medans marijuana har en lugnande effect. Så åter igen, vem bestämmer vad som är lagligt eller inte och varför? Låter som du låter staten göra tänkandet åt dig iallafall...

Thom8 onykter?
Jaja ni får röka knark för mig om ni vill, men håll det utanför denna tråd!
Som någon sa, låter är jääävligt skön faktist även om det är någon (turklåt)

Tillbaka
Topp