Thunderpark Gellivare?

aandreas

Ny medlem
Thunderpark Gellivare?
Hei
Nån som har vært å kjørt i den nye terrengparken i Gellivare, Thunder Park? Var det bra der? Hvor mange hopp, rails og sånt var det og er Superpipen åpnet? Nån som har nån bilda derfra? Leste at det skulle bli en av svergies råeste park, stemme det? PEACE over og ut

Thunderpark Gellivare?
fråga BigAir här på freeride han var där förra helgen men om jag minns rätt så sa han att den inte var så jätte bra...

Thunderpark Gellivare?
Det är inte specielt bra, om man kollar på ritningarna på www.thunderpark.se så kan man glömma att den ska vara lika grym som på ritningarna. Han som ritat parken har inte tagit hänsyn till terängen och därför har endel saker inte fått plats. Variationen är inte så bra heller, och i flowparken måste man ha megamycket fart för inte så mycket air.

Så glöm att det skulle vara Nordens största som dom sagt, men har man vägarna förbi kan man ju testa den men jag tycker då att t,ex Åres park är 100 ggr bättre.

Och någon Half-Pipe har dom inte heller, bara 2 jordränder..
En till dålig sak är att dom skulle haft mera saker för dom mindre jibbarna, som det är nu far dom bara över hoppen och ner i landingen villket är lifsfarligt. Dom skulle haft fler linjer med både stora och små hopp.

Red: Det finns 4 Big-jumps totalt, varav 1 är skönt, i flowparken måste man ha så mycket fart in att det blir svårt att kontrollera sig när man t,ex vill köra fakie. Detsamma gäller första hoppet i tech. Där behöver man också onödigt mycket fart för att komma fram.

I Flowparken finns även en Step-up men den är helt felbyggd, när jag var där var det 2 stycken som skadade sig allvarligt, En av dom fick fara till Sthlm då inget sjukhus här i Norrland kunde laga skadorna.

Det finns en railbar rail. En / kink. Sen har dom något annat som är kasst.

Sista stora hoppet i techpark är ett triangel-hopp som du kan köra från sidorna på, det hoppet är ganska skönt att köra in från sidan på och det går lätt att corka och säkert dra nån flip i det.

Utanför parken ovanför Bistro café/resturang finns det ett big-jump som är riktigt skönt, perfa lutning i landning och du behöver inte heller så mycket fart.

Wallriden som finns med i ritningarna hittade jag alldrig.

Thunderpark Gellivare?
okey takk, ja du må si kordan det e der i etter lørdagen. Har sett bildene på tacky og hjemmesiden demmes, mend e viste ikke så mye liksom. Hvor mange hopp, rail, boxer var det og i hvordan varianter?

Thunderpark Gellivare?
Var där i Lördags.. Var inte så bra som det verkade på hemsidan.. Fast en halfpipe kommer upp dom har bara inte blivit klar med den. Annars var det som BigAir sa =)

Thunderpark Gellivare?
de har slängt dit nått rail till i nedre delen... men nästan allt är på fel ställen. trångt är det också...

superpipe kanske öppnar snart det stod en hel del snökanoner där men jag vet inte. tyvärr försvann en jättebra ås för conerbyggen pga att superpipe byggdes....

OBS! ta det lugnt i hoppet i slalom... lite för mkt fart och du landar platt. kommer du bara lite fel får du smaka på isen i baken...

parken är inte störst... men johan olofsson är däremot bland de största i käften! han borde ha tagit mer hänsyn till terrängen...och inte minst till säkerheten! nästan en per dag får åka ambulans därifrån... visst det är sportlov men ändå. är glad över att jag inte jobbar i liften eller är sjukvårdare under påsken.

minns en park som fanns för några år sen... den kunde alla åka i... railsen låg bättre till... det fanns velodromer att ta fart i in i big jumpsen... det var en liten korsning mellan park och ski cross bana. förbannat rolig!

Thunderpark Gellivare?
Håller med, parken som fanns för några år sedan inehöll kanske 2 hopp men då var dom mycket bättre och säkrare och alla kunde åka i dom.

Jo, i stort sett varje helg är det ambulanser där, hoppen är lifsfarliga!

Thunderpark Gellivare?
men Big Air tror du inte att den som du påstår blev skadad och skickades till sthlm var en stockholmare? bara en tanke... blir nån riktigt svårt skadad skickas de ju till sunderbyn eller umeå...

Thunderpark Gellivare?
Killen som blev skadad bor i Luleå. han åkte först till Gällivares sjukhus men dom kunde inget göra, så dom tog han snabt till Sunderbysjukhus i Luleå där grabben bor. Inte ens där kunde dom göra nått åt hans skador. Så i detta fall var det enda alternativet Sthlm.
Så ni kan ju fatta att det var inte någe småskador han drog på sig i den felbyggda step-upen..

Thunderpark Gellivare?
nja... den jag tänkte hade några hopp i olika storlekar där nere också.... sen railsen.... och en corner nere på åsen vid mellanliften. grym rolig...

vad trasade han sönder då?

Thunderpark Gellivare?
okey, så dokker mene at det e en litt farlig park, ingen nybegynner hopp, ingen som har nån egen bilda derifran? Leste at MethodMag Park Madness tour skulle dra innom gellivare, nån som hvet nå om det arrangemantet? Vil så veldig gjerne ringe til Thunderpark, men jeg har ingen aning hvordan man ringer ET SVENSKT NUMMER?
Hvordan slår man dette nummeret på telefon: 0970 - 14560, Hva skal man trykke på telefon, og hvorfor er den --- (bindestreken) der? HVet ikke hvordan man skal trykke på telefonen :P

Thunderpark Gellivare?
okey takk, næi det va seriøst da. ble forvirra av alle nuller, mellomrom og streker, thanx. Forresten e det nån andre parke som ligg lenger sør elelr nord for gellivare? max 1 time

Thunderpark Gellivare?
0046097014560

Slå det nummret utan mellanrum och - streck.

Nej, det finns ingen park som är bättre 1 timme från Gellevare..
Bilder finns på www.thunderpark.se och även jag har endel bilder jag kan skicka på MSN
Biggis_@hotmail.com

Hoj!

Thunderpark Gellivare?
du hamnar nog i liftkassan på dundret med det numret.

hmm.. nja. ylläs och levi i finland men det är längre bort... 3 timmar ungefär med bil...

Thunderpark Gellivare?
Var i LEVI början på mars förra året. Finnarna vet hur en park skall byggas. Två stycken hade dom. En som började med en Pipe som de shapade varje kväll. Den andra va också grym med riktigt feta hopp med perfekt landning. Där pumpade de musik också. Levi har fattat vad service är.

Thunderpark Gellivare?
Just hem kommen från Gällivare och thunderpark.. Måste säga att jag e grymt besviken, visst det har varit lite tö väder men nog kan man väl iallafall köra några vändor med pistmaskinen i landningarna till hoppen så man inte slår halvt ihjäl sig när man landar..
Ne parken var inte alls så bra som jag hade hoppats på och just idag var landningarna gjorda av is så man orkade inte ens lattja i hoppen med risk för rejäla skador vid fel landningar..

Thunderpark Gellivare?
i dom olika parkerna (fram gick inte vilken som var vilken)

tech: 1 corner, 1 quarterpipe med rail, 1 spine, 2 big jumps, rails, ja kanske var 3-4 st sen nån konstig grej i slutet..

Flow: big jump först, sen 2 konstiga saker, skulle nog vara step up och step down, velodrom kurva och en corner..

sen fanns det en big jump i en backe lite längre bort, storslalom backen om jag inte missminner mig det var i..

Kan dock bara uttala mig om hur det var i tech och i flow..

Tech park = solid ice, alla landningar och kickar var isiga som tusan igår när jag var där..

Flow park = big jump var isig, dom 2 efterföljande detaljerna stod det ofta folk och flummade i så man kunde inte åka i dom ändå och göra något vettit utav situationen..

Men detta är hur det var igår (25/2) när jag var där, skiljer garanterat från dag till dag..

Dock som bigair sa så finns det inte en enda box utan det är flat-down eller flat rails som gäller..

Thunderpark Gellivare?
ibland gör de landningarna men de är ändå hårda pga alla is i botten. och blidan för några dar sen har knappast gjort något bättre. dessutom så ryktas det om att pipen inte blir av i år pga värmen.

flow: det ska vara en step-up och en combo. men de är felbyggda...den senare var väl hyfsat första veckan men sen vart det skit med den också.

den som ritade parken (johan?) borde repetera skolans fysik och mattekurser lite kort. jo, det har faktiskt ett samband att konstruera och bygga hopp...hur konstigt det kanske låter....

Thunderpark Gellivare?
aandreas: såg nu att du frågade om parken i kiruna, vad jag har hört så ska det ha kommit upp endel rails, wallride, step up och så finns det 2 big jumps.. Pipen är sprutad men jag vet inte om dom börjat shapea den än.. Jag kan återkomma med mer information om Kiruna´s park under veckan...

Thunderpark Gellivare?
okey tack suupert. Knaje det e en tur til kiruna det blir da. Hørte nå om at Dudret er en halv time å kjøre fra selve Gellivare centrum stemmer det? Og er det nån som vet om internettsiden til kiruna berget?
tacktack for alle svar

Thunderpark Gellivare?
nej, det tar som mest fem minuter med bil upp till parkeringen nerifrån stan. men det tar säkert en halvtimme eller mer om du tänker gå upp...

Thunderpark Gellivare?
Finns ingen hemsida till kiruna´s backe..
vad jag vet iallafall, inte hört talas om att dom ska ha gjort en.. har inte hunnit vara upp dit än, sägs vara isigt som fan där också.. dom ska tydligen pista landningar varje tisdag och torsdag iallafall..

gruppen som har hand om parken skulle fixa till allt i veckan, rails som var lite taskiga och kickar.. mer än så vet jag inte, får se om vädret blir varmare kanske man tar en sväng..

*update*

varit upp en sväng i backen idag i kiruna och provat.. i övre delen finns det 1 litet hopp och en liten spine.. sen finns det 2 big jumps just nu..

pipen är på gång, sprutad och sådär men inte påbörjat shapning..
sen vet jag inte, dom håller på å ska bygga något roligt i botten, nedanför big jumpsen.. vad vet jag inte..
railsen var på rep idag, kommer väl upp sen igen, när vet jag ej..

det är väl det som finns nu, dock små isigt men dom pistar landningarna till big jumpsen då och då iallafall..

peace

Thunderpark Gellivare?
BigAir sa:
Det är inte specielt bra, om man kollar på ritningarna på www.thunderpark.se så kan man glömma att den ska vara lika grym som på ritningarna. Han som ritat parken har inte tagit hänsyn till terängen och därför har endel saker inte fått plats. Variationen är inte så bra heller, och i flowparken måste man ha megamycket fart för inte så mycket air.

Så glöm att det skulle vara Nordens största som dom sagt, men har man vägarna förbi kan man ju testa den men jag tycker då att t,ex Åres park är 100 ggr bättre.

Och någon Half-Pipe har dom inte heller, bara 2 jordränder..
En till dålig sak är att dom skulle haft mera saker för dom mindre jibbarna, som det är nu far dom bara över hoppen och ner i landingen villket är lifsfarligt. Dom skulle haft fler linjer med både stora och små hopp.

Red: Det finns 4 Big-jumps totalt, varav 1 är skönt, i flowparken måste man ha så mycket fart in att det blir svårt att kontrollera sig när man t,ex vill köra fakie. Detsamma gäller första hoppet i tech. Där behöver man också onödigt mycket fart för att komma fram.

I Flowparken finns även en Step-up men den är helt felbyggd, när jag var där var det 2 stycken som skadade sig allvarligt, En av dom fick fara till Sthlm då inget sjukhus här i Norrland kunde laga skadorna.

Det finns en railbar rail. En / kink. Sen har dom något annat som är kasst.

Sista stora hoppet i techpark är ett triangel-hopp som du kan köra från sidorna på, det hoppet är ganska skönt att köra in från sidan på och det går lätt att corka och säkert dra nån flip i det.

Utanför parken ovanför Bistro café/resturang finns det ett big-jump som är riktigt skönt, perfa lutning i landning och du behöver inte heller så mycket fart.

Wallriden som finns med i ritningarna hittade jag alldrig.
Nä parken var inte så bra planerad, de stod helt annan på ritningarna, wallriden byggde dom aldrig, och den s.k "super pipen" han dom aldrig bygga klart, det var bara sand vallar som in ingen kunde åka i :/.

Och dom borde helt klart bygga bättre landningar å mindre hoppa för dom mindre jibbarna som inte åkt så länge.

Men senare mot säsongens slut byggde dom om parken litegrann, de vart MYCKET skönare hopp, å lite mindre för dom som inte vill hoppa alla dom stora.

jag hoppas den blir bättre de kommande året.

Tillbaka
Topp