Sick_Pete
Medlem
Tidskriften: "Åka Skidor", bara bilder?
Hur tungt medicinerade din vän?josh sa:Far mig att tänka pa min vän när vi gjort e längre hajk i Alta och spanar ut över magiskt puderbeklädda vyer.. Citat vän: "Njaaa I min bok är det här inte bättre än Åre"Glisseur sa:Var har du varit dom senaste lite drygt 11 åren som jag varit aktiv på Freerides forum? Som svar på din fråga: ja.Mountain_Man sa:Och nu väntar vi med spänning på att någon på ÅS har hört talas om internet och kanske till och med slösurfar på Freeride och lämnar en kommentar typ: - Men grabbar, vi vill att ni ska köpa och läsa ÅS, berätta vad ni vill att vi ska fylla tidningen med! ... jag väntar. ;-) DS.
Jag har ställt ungefär samma fråga flera gånger på det här forumet men inte fått mer än en handfull med förslag, däremot en trillion hatiska inlägg kastade i ansiktet. Jag gör mitt bästa för att påverka det som jag kan för att tidningen ska bli bättre, däremot är det inte jag som har sista ordet eftersom jag inte är chefredaktör.
Fascinerande hur mycket aggresiva känslor några texter om Åre kan skapa. Inte ens textraden i början på Åreknäcket som jag skrev verkar ha tagit skruv: "Jag hatade verkligen Åre". Eller rader som "Nej, Åre är inte La Grave eller Revelstoke". Åre är verkligen inte världens bästa skidort, alla som känner mig vet verkligen att jag inte tycker det. Jag hatar stekare, jag hatar blåis, jag hatar Bygget, jag hatar köer, jag hatar prisnivån... Men jag skulle aldrig kunna bo i Stockholm, eller Göteborg, eller Sundsvall, eller Luleå (jag tror ni fattar...). Jag skrev en text om en ort som är rätt unik i Sverige, en ort där man kan mixa ett bra liv med skidåkning och cykling som är just mina två stora intressen. Det var min poäng i texten, like it or not. Det finns fler ställen än Åre där man kan göra det i Sverige eller Norge, det är jag mycket väl medveten om. Jeffa bor i Hemsedal, Hasse bor i Funäs, för att nämna två andra orter. Och hade jag inte suttit här med trasigt korsband och ledband hade jag varit ute och åkt puder idag, vilket i alla fall jag tycker kan anses som livskvalitet en tisdag i Sverige.