Tignes/Val d` Isere frågor

Flaklavin_David

Ny medlem
Jag ska kanske åka till Tignes v.9 och har lite frågor.

Hur långt är det mellan orterna Val d` Isere och Tignes?
Går det bussar på kvällarna?
Finns det något att göra i Tignes på kvällarna?
Finns det svår piståkning i Tignes?
Är off-pisten i Tignes svåråtkomlig för orutinerade åkare?
Hur snabbt kan man ta sig till Val d` Iseres pister från Tignes?

Tack på förhand.

har varit i Valdis och det var verkligen kanon. Bussar tror jag att där går. är inte 100 men är ändå rätt säker på det.

Lycka till!

Hej,

det ær en bit mellan tignes och valdisere.. det går nog inte så många bussar på kvællarna och nattlivet ær ingenting i gæmførelse med valdisere.

svår piståkning? det kan vara lite trixigt att åka ner till den lægsta byn.. om det ær mycket is, folk, stenigt, uppkørt, eller tjock dimma.

annars finns det skyssta pister i hela tignes system som ær mycket vælprepparerat. långt, brant, smalt.. det finns allt :)

Offpisten ær inte speciellt svåråtkomlig. Men se upp om du ær orutinerad eftersom offpisten (som alltid) kan vara lurig och mycket farlig. Hyr en guide en dag så økar chansen till att du kommer hem hel och glad.

Det går hyffsat snabbt att ta sig mellan de olika systemen beroende på vart du vill komma. En eller två liftar till La daille och ytterligare en eller två till valdisere.

Jag åkte från nålsøgat till solaise på 35 min på en halvt sprucken bærda.. någon som slår det?

Råd: Bo i valdisere och åk i tigenes.. då får du både party och fin åkning.. men vad vet jag :) lycka till

-kristian

taxi mellan tignes och valdikostar typ 30-40 euro.... men ja tycker nattlivet är minst lika bra i tignes om man kan tänka sig o parta me annat än svenskar vill säga!!

Bra nattliv e väl ett relativt begrepp när d gäller båda orterna....
Det blir ju vadman gör det till, eller?

Vet däremot inte om dom har nån nattclubb i Tignes.

Tillbaka
Topp