Till alla som varit i Whistler: Var vill man bo?

Har bestämt mig för att säsonga i Whistler kommande säsong. Följaktligen är jag nu på jakt efter ett bra boende. Därför vädjar jag till ni som redan gjort en säsong i Whistler att ge mig lite värdefulla upplysningar. Det jag undrar är följande:

- Var någonstans i Whistler vill man bo?

- Var bor det flesta säsongarna?

- Var (hemsida) hittar man enklast boende?

- Vad är rimligt att betala i månaden?

- Nått annat man ska tänka på när det gäller boende?

Tack på förhand!

/David

Senast ändrad:
creekside är off. För att komma in till stan så är det buss som gäller. Annars så är det ju gångavstånd till liften...creekside gondola.

Det är Creekside som gäller! :)

www.piquenewsmagazine.com

$500 per person i månaden är väl typ rimligt...

Har ni budgeten så skulle jag nog rekommendera village istället för creekside... mest pga. avstånden, men creekside är väldigt gemytligt, och det är väl liiiite mindre turistigt än village, kan man väl säga :)

boende hittar man väl kanske lättast via pique(den lokala blaskan), alt. via fr :)

budget.. tjaa, surt om man får betala mer än 700$ per person :P

annat att tänka på skulle väl vara att vara ute i god tid, boende+flygbiljetter var redan fixade för oss vid den här tiden förra året :P

så stressa på ;)

Ska du jobba eller bara åka skidor? I Creekside hänger alla Svenskar som inte jobbar och bara pratar svenska hela dagarna... Jobbar du åt berget ska du bo i deras lägenheter, mycket roligare och bättre läge, där träffar man en massa annat coolt folk också som jobbar. Grymma fester och roliga åkpolare.

Om man planerar att jobba en del av tiden är Village i stort sett det enda alternativet?

Vilka områden finns mer än Creekside och Village och hur stora är avstånden in till Village.
Hade varit fint om någon med koll kunnat lista upp olika ställen att bo samt avstånd till centrum, kanske någon för-/nackdel osv. Tror det hade uppskattats av fler än mig.

Du vill bo i Village... creekside är väl ok men du kommer att skjuta dig själv i foten varje gång på fyllan när du har missat sista bussen och inte har pengar till taxin.

Att pendla till jobbet från crackside är inga problem, bussarna går typ varje kvart på morran och är oftast i tid. Dock har dom höjt priserna så nu är det minst $2 som gäller enkel resa.

Tillbaka
Topp