Till Anton med Ryanair

Till Anton med Ryanair
Jag har bokat mitt flyg med Ryanair. Kör STHLM - London - Friedrichshafen. Men nu är sista pusselbiten att ta sig ifrån Friedrichshafen -> anton. Någon som vet hur man på bästa sättet tar sig den biten?

High Five!

Till Anton med Ryanair
Jag läste ngnstans att ryan air bara tillåter sina passagerare ta med 15 kilo och har svindyr taxa per kilo för övervikt.. tänk på att kolla det innan du står i incheckningen

Till Anton med Ryanair
Jag flög hem från förra säsongen med Ryan Air med 70kg packning. För att slippa övervikt proppar du in alla tunga grejer i skidfodralet och checkar in det som sportemballage (25€ eller nåt sånt). Om du fortfarande har över 15kg i bagaget får du proppa ner grejjer i fickorna och ta på dig hjälmen :). Mitt skidfodral vägde 40kg när jag skulle hem, men det är ingen (när jag flög) maxvikt på specialemballage.

Från Friedrichshafen kan du åka tåg till St Anton har jag för mig.

Till Anton med Ryanair
hahah jo bra tips

15kg + 10 handbagade stämmer. Men jag har ingen snowboard (såld), inga dojor (dåliga), ingen hjälm (huvudet växte när dreadsen kom). Så 15kg klarar jag nog, kostar annars 500kr att skicka ett paket med 10kg med posten. om man nu får behov av det.

Någon som har spenderat en natt på skavsta flygplats? kul att veta om det går bra. jag har sovit en natt på arlanda... det gick ju bra . fint folk som sov överallt.

Till Anton med Ryanair
Ett tips är att vara vid incheckningen typ 1-2 timmar i förväg, har man tur och dom är schyssta kan man få checka in för tungt bagage....annrs är det bara att ta på sig så mkt man kan...=)..även som redan nämnt är det bra att proppa ner så mkt man kan även i snowboardbagen....

Sjukt billigt med ryanair iaf..vår resa (sturup-london-friedrichshafen) gick loss på 450 sek...då kan man kosta på sig om man skull få betala lite övervikt!

Till Anton med Ryanair
Jag känner mig lite som en auktoritet pa det här ämnet :-) och vill ge dig följande tips:
Tag fran Friedrichshafen till Anton kan du kolla upp exakt pa www.oebb.at och du kan ha tur att hitta ett bra tag som passar med bara ett byte, andra maste du byta bade i Friedricshafen Stadt och Lindau etc. Kolla vilket som passar bast till ditt flyg. Det gar bussar under högsäsong, men taget är typ halva priset och bussen gar inte mycket fortare.
Angaende sova pa Stansted är det tre saker du bör tänka pa.
1) när du landar fran Sverige, spring till stora hallen och hitta din sovplats. Glid INTE runt och virra och köp läsk etc, säten är hardvaluta pa natten och golvet ar mycket sämre att sova pa. Installera dig direkt, boka säten med tröjor etc som en tysk pa chartersemester. Djungelns lag gäller pa Stansted by night.
2) Ha langkallingar och varm tröja tillgängliga, det blir kallt pa morgonkvisten.
3) Sist men kanske viktigast: medtag öronproppar. De har värdens mest irriterande städmaskiner pa Stansted som piper HELA natten med ojämna mellanrum som man INTE vänjer sig vid och som kan förpesta sömnen rejält.

Ha det sa kul :-)
AK

Till Anton med Ryanair
Aj fan, nu skäms jag, det star ju med all önskvärd tydlighet..:-) Jag som tyckte att jag var sa duktig :-) Skavsta har jag ingen som helst erfarenhet av dessvärre... Men kanske kan man tro att samma regler gäller.. ?

Tillbaka
Topp