Tips inför 2 veckor i Chamonix!

gurrahjort

Ny medlem
Som rubriken lyder så skulle det vara nice med lite tips inför vår resa till chamonix.
Jag och ett gäng kompisar kommer befinna oss i chamonix v12-13 och vill gärna ha lite tips på vad som väl gäller där(åkning,uteställen,matställen med andra ord allt som är värt att nämnas) så man slipper slösa massa tid på att leta när man väl är där.
Kommer bo i Chamonix de Sud.

Tack på förhand

/Gurra

ät - om du är hungrig på monkeys (deras nachotallrikar..gratis trådlöst där också..)
ät annars - poco loco (godaste burgarna)
handla inte på spar utan på super u..tjänar du en hel del på.
south bar är svenskägt och schysst
le garage är röjigt och öppet till sent sent
bowlingen vid busscentret är nice också

Kom precis hem från en vecka där nere, helt jävla underbart har det varit. Snöade första dagen och sedan sken solen i stort sett hela veckan. Kan inte bli bättre!

South Bar är ok, men ganska litet, jag föredrar Chambre Neuf.
Resten av ställena vi var på kommer jag inte ihåg namnen på, franska är jävligt svårt att komma ihåg.

En bra snowboardbutik att rekommendera är Legend chx, ligger nästan bredvid le garage, dom har testexemplar av bla Bataleon och K2 om du är intresserad av att prova.

Käka på MBC (micro brasseri chamonix), ligger borta vid badhuset, ruskigt bra käk
Åk över allt, testa courmayour nån dag, riktigt bra lättillgänglig offpist och lite folk i systemet.
barerna som gäller är givet de svenska ställena som de andra nämnt, southbar och chambre

Tack för alla tips!
Har tänkt på detta med alkohol, vad kostar öl/sprit/alkoläsk på krogen respektive affärer/mackar? Vart handlar man billigast alkohol?
Om man inte köper unlimited skipass vad för system är mest värt att satsa på isåfall?

Mvh Gurra

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp