Tips inför brädköp!

telar

Medlem
Tips inför brädköp!
Tjenare!
Ska skaffa en ny bräda såhär i reatider =). Jag skulle gärna vilja ha lite tips på brädor med liknande specs. som Burton canyon 168. Jag har stora fossingar så bredden är det viktigaste. All min seriösa åkning sker utanför pisten så andra brädtyper går bort =).
Skriv en rad om du har ett tips eller två!

Tips inför brädköp!
Tja telar!

Jag rekommenderar min vana trogen NITRO Shougun... (kör en 66:a själv). Tror att det är en litet vassare bräda än Canyon, men då är det iofs. ingen Burton... Jag har åxå rätt långa tofflor och det är inte ännu några problem...

Doughboy brukar reka Glissades brädor åxå, så kika på dem. Tror dock inte du hittar dem på rea...

Lycka till!

Mvh,

M.Jinnai (Luleå åxå)

Tips inför brädköp!
jamen..nitro håller hårt. finns en årets suprateam 163cm om de e av intresse. perfekt för hela berget, såväl backcountry(som ja gillar mest) som i park.. hör av dig

Tips inför brädköp!
Den är lite för kört för att matcha mina snabba 190cm. Tyvärr! Men jag letar fortfarande så kom förslag om någon fler har en bräda över =)

Tips inför brädköp!
Tjena!
Spana in Ride Nation. Har en 168:a som jag är riktigt nöjd med. Den har fått slita en säsong men den är fortfarande i riktigt bra form.
Lite som en Burton canyon men mycket roligare. Bra ifall du har feta fötter också /micke

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp