Tips inför nya parkskidor kommande säsong?

ericpe

Medlem
Tja!
Tänkte införskaffa mig ett par nya skidor inför den kommande säsongen. Det jag är ute efter är en skida som har flex (då jag har börjat älska butters) men den ska ändå vara stabil då jag spenderar större delen av dagarna på rails. En bredare skida kanske skulle vara ett plus då det skulle vara nice att kunna köra en del utanför pisten (är dock inget måste). Den ska självklart funka i luften också

Frågan är då vilken skida som passar mig
Några kandidater är Line traveling circus, Afterbang eller Head Oblivion. Alla förslag är ju förstås välkomna.

PS. Vilken längd borde jag ha? Är 181cm lång, väger 73kg och har tidigare kört på ett par 171cm

Jag skulle säga Armada ARV Ti, stämmer in perfekt på det du beskriver. De har samma dimentioner som Al Dende men har deras "rail space" under vilket gör att det blir stabilare och framför allt tåligare just för rails. Minuset med rail spacen är att de blir lite styvare än Al Denten men då får man väl i värsta fall pressa lite hårdare ;)

Tack för svar! Som jag har förstått det så är Al Dente ochh ARV Ti samma skida i grunden? Vad är då de största skillnaderna? Jag kollade lite på båda och det verkade som Al Dente var marknadsförd mer som en parkskida medans ARV Ti är mer all mountain.

Vad är denna ''rail space'' för något och hur stor skillnad gör det?

Det lutar just nu mer åt Al Dente eftersom att den är mjukare och bättre för butters. Den verkar ju klara sig bra i luften också (bara att kolla på Henrik Harlaut's X-Games prestation ).

Tillbaka
Topp