tips o tricks om Bad Gastein

• Trådstartare Trådstartare yannick
  • Start datum Start datum
Y

yannick

Guest
hellu alla!
ska dra till bg om en vecka med flickvännen,och jag undrar från er som ha varit där om ni ha några tips o ideer om vad man ska åka,inte åka,göra,inte göra osv.vore jätte tacksamt för lite info från er som sitter på den!tack på förhand mvh

Senast ändrad:
Om du gillar park så har Bad Gastein en relativt liten park, men med lite roliga småjibbs som går att spendera ett par timmar på per dag. Men om du vill ha långa och roliga åk, kanske lite puder i lite offpist på oftast soliga ställen så borde du åka ner till typ en mötesplats som heter \"angertal\" och ta liften upp mot andra sidan, ifrån Bad Gastein. Tror det heter Bad Hofgastein eller nåt, där finns i alla fall jävligt bra och extremt roliga åk om man hittar sina smultronställen så att säga. Hoppas du får det kul!

Om du gillar att åka pist så ska du åka till Sportgastein, mcyket mycket bättre än dom andra orterna runt bad gastein.

okej tack så mkt:)erfarenhet/hört om sportresor.se som arrangör?de ja ska åka med nämligen

Jag var i BG förra året med flickvännen. ta bussen 10min till Graukogel, fruktansvärt kul skogsåkning med få människor, sega liftar men de va de värt!Sportgastein sägs va bra, det va dock avstängt förra året pga extrem lavinrisk.
Det råder total kaos vid stubnerkogelbahn och backarna intill denna så undvik de

parken var ganska kass då jag var där förra året, men du kan få grymma skogsåk överallt ungefär, jag har ett ganska dåligt minne men jag tog bussen två dagar till ett par ställen, graukogel kanske det var samt sportgastein och båda dom var också grym åkning. Vet dock inte vad som var det bästa stället, att åka iväg kan löna sig om man vill åka pist. pisterna som ligger närmast till hand blir jävligt slagna och är riktigt dåliga att åka i. så off-pist eller att åka till ett närliggande område med bussen är mitt råd

sköna afterskiis lär du iallafall hitta, och om resebyrån eller vad du åker med annordnar pubrunda häng med på den, det var jävligt kul

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp