Tips och synpunkter på Freeride

Kom att tänka på en sak, som dock är lite av en petitess. I kolumnen till vänster på framsidan där det står vilka nya "offpistrepor" som är tillagda hamnar även tips på mat och dryck. Vet inte om detta är medvetet, så jag kan lika gärna påpeka det.

Det Hawk kommer med, är ingen dum idé. Men det kanske blir lite mycket jobb/bandbredd med en karta? En funktion där man fyller i var man är för tillfället, kopplat till någon form utav databas, så man kan söka på andra medlemmar som befinner sig på samma plats hade kanske varit kul.

Det skulle vara kul med lite intervjuer från kända jibbers samt lite bättre coverage från tävlingar med mer bilder och film.

Mvh adam

Vet ej om det har skrivits, men man borde kunna trycka på visningsbilder så att man kan se den i större storlken, tex 400x600 eller liknande. Det kan vara svårt att tyda detaljerade bilder!

När man klickar bakåt hoppar rullistan högst upp igen och inte till föregående position. Det är väldigt irriterande när man läser gamla inlägg eller när man kollar vem som skrivit ett inlägg.
Jag tycker det borde fungera som t.ex. på Aftonbladets eller Expressens sida.

Det borde finnas länkar till de olika sidorna (om det är fler..) OVANFÖR listan med svar.
Nu måste man rulla ner nedanför inlägget för att komma åt sidlänkarna.

Menyerna hamnar lite nedanför själva menynamnet när man använder Mozilla FireFox som webbläsare.. inget som ni kan fixa?

Håller med Hawk om att en karta över alla (rescenserade) skidorter hade varit bra. Hade ju kunnat sammanfogas med snöguiden kanske?

En förbättring av forumets sökmotor skrev MnO om, och det är nog många av oss som vill ha en mer avancerad sökmotor.

Saknar också liiite större bilder på presentationen. Sen hade det varit bra om ens gamla bild ligger kvar tills den nya är godkänd.

Önskar även att funktionen "välj rätt längd på dina alpina skidor" sammanfogas med skiddatabasen på något sätt. Åtminstonde borde man kunna länka till den funktionen från skiddatabasen...

För övrigt: är det bara jag som tycker att freerides server är lite slö ibland?

Jag hävdar att skiddatabasen måste förändras kraftigt. Den är inte till mycket hjälp just nu. Tråden om den tar väl upp det mesta som bör åtgärdas. Det jag retar mig på mest är bristen på filtreringsalternativ samt att kategorierna är alldeles för genrella. Alla skidor verkar vara bäst på allt.

lite tips om tricktips sektionen. det är väldigt bra med filmerna och förklaringarna men skulle vara väldigt roligt att utöka den delen. och mer ön bara skiddatabasen 05/06 kan man ha samma sak fast på goggles, hjälmar, kläder osv. skulle vara underbart. och sen så har FFsuper ett par bra saker med:)

När man är inne och kollar på Köp & Sälj så finns det ingen möjlighet att komma till säljarens sida. Man måste kolla namnet och sen skriva in det i "Sök Medlem". Man borde kunna komma till hans sida för att tex kolla andra saker han säljer.

mvh
Ola

Vet inte om detta redan är sagt men jag skulle gärna se en kraftig förbättring av köp/sälj annonserna och då speciellt möjligheterna till att söka i det. Kan man inte lägga upp ett formulär så att man väljeri skidlängd, om det är telis eller alpint, storlek på pjäxor, märke på prylen man säljer osv osv..

så som det är nu så är det i stort sätt omöjligt att hitta nån ting om man inte håller koll hela tiden.

just my 2$

/Christian

Som tidigare nämnts(?) att man kan svara direkt från gästboken, jag kan inte räkna upp hur många gånger jag svara i min egen gästbok, bara för att det ient finns någon svara-knapp...

Sen att kanske gamla trådar som är äldre än 2-3år låses, så att vi slipper alla tjatiga gamla trådar som startas om på nytt av nykommlingar som kanske inte tänker på att den hjälmen som det frågades om kanske redan är inköpt och utbytt...
Sådär, nu fick jag säga det!

jag skulle vilja se en källa till snörapporten, nu känns det som att man inte riktigt kan lita på de uppgifter som finns där.

ett tips är att på förstasidan där man ser de senast aktiva forumen lägga in antal inlägg inom parantes så man ser om det inkommit något nytt sedan man senast postat ett inlägg där...

orkade inte läsa igenom allt så det jag säger kanske redan är sagt, men dock:

jag tycker det mesta funkar bra, jättebra arbete både av personal användare för att skapa en enorm kunskapsbas, men:

1. det går aldeles för långsamt att ladda sidan

2. titta på forum.golf.se för att få lite inspiration för att skapa ett mer lättnavigerat och överskådligt forum, kanske går det att byta forummotor till samma som används där, så kanske forumet skulle bli ännu bättre och strukturerat -> fungera mycket bättre som kunskapsbas. (jag skulle ge samma råd tlll svensk golf när det gäller att titta på strukturen på skidorter/köp och sälj/recentioner osv. på den här sidan!)

jag var inne på resentioner och kollade på skidor alldeles nyss... så tänkte jag iallafall att man borde kunna se det högsta betygen på olika resentioner, för det är svårt att bara spåna eftersom det finns så många olika, så kan man se vilka olika människor tycker e bäst... tycker jag e ganska bra att ha för de som letar efter nya skidor.

Angående gråfältet till höger, jag har en enligt mig strålande idé (kanske inte för användare med 800*600-upplösning).

Integrera ett sökformulär för forumet där! Många skulle nog söka oftare om det såg formuläret där bedvid! Kanske en önsketanke, men man kan ju alltid prova...

Ja, alltså i kolumnen där datumet för Senaste inlägget står, där skulle datumet i sig kunna bli en länk till trådens senaste inlägg! Vad tror ni om det? Då slipper man, framförallt i långa konversationer, klicka sig vidare från inlägget till det sista, nya svaret.

Det Jocke_! vill ha är ju phb forum. eller vad dether. de är ju klart simplast och de flesta forumsidorna använder det systemet.

jag skulle vilja ha bättre, eller i allafall mer uppdaterad info på oilka alla olika skidorter, bättre och fler pistkartor, även fallhöjd, länkar mm saknas på många orter.
Sen tycker jag att det finns mycket medlemmar som inte har varit inloggade på länge, flera år. och folk som gör nya medlemmar på skoj. mer restriktioner där. rensa ut gamla och oseriösa recensioner, så det bli lättare att hitta på denna jättesida.

Senast ändrad:
Trots kort tid här har jag märkt att jag saknar en funktion - när man i en forumtråd klickar på någon medlem för att läsa lite om honom/henne, så öppnas det i samma fönster som forumet, och man måste klicka sig bakåt igen för att komma tillbaka till den tråd man läste. Jag tycker att de borde öppnas i ett nytt, separat fönster.

Har mailat om det här föut, men nämner det ändå. Tycker det borde finnas en sida om SVERIGES (/nordens) parker, där man kan betygsätta och kommentera dom! Kul att veta vad som finns var när man åker på sportlov...

Håller med!

Gör nått med det gråa till höger, det täcker ju nästan halva sidan, kanske man kan ha "dagens bild" eller nånting där, eller ett forumsök så skulle det inte bli så många trådar om samma sak och folk skulle orka söka mer.

Inte länge leve det gråa fältet!

hur går det med alla tips som strömmar in. det är ganska många... Johan, hur går det? Händer det saker och ting eller står det stilla med leveranser av diskar etc?

mm var därför jag drog fram den här tråden, uppdatering av freeride nu ! finns ju massor att förbättra som synes . .

Kan man inte lägga in så att man kan skriva kommentrarer på dom röstningarna som man kan göra.

ex: ska du se Jon Olsson invitational på plats i åre nästa helg?

kan man inte göra så att man kan skriva kommentarer som man gör med nyheter och reportage och liknande på denna sidan. Hade vart kule och läsa folks kommentarer på vissa röstningar:D

ha det"

Snabbare Granskining Av Bilder Som Man Skicka In Till Fotoalbumet Om Det Går

Enligt min mening skulle en funktion för att uppdatera äldre recenserade produkters betyg vara av godo. Främst med hänseende till skidor. Dock ska det sägas att jag alltid använt produkterna minst en halv säsong innan jag postat. Men med åren har såväl teknik som åkning förändrats till det bättre, vilket ger utrymme för en sänking av betyg på bla. vissa äldre lagg, vilka på sin tid var bra, men för att hålla betygen "färska" skulle dessa behöva nedgraderas.

Dessutom kanske en vettig funktion kopplad till recensionerna vara möjligheten att helt radera de man själv postat. Alternativt kanske man idag kan använda sig av "abuse" ikonen?!

Tillbaka
Topp