Tips om freeride skis

Skidooman

Ny medlem
Tips om freeride skis
Tjenare!!

Är en 17 årig kille är 183 cm lång och väger cirka 70 pannor och letar efter ett par grymma skidor för puder och ska funka hyfsat i pist.
Letar efter något i stilen med k2 obsethed helst inte bredare. Jag vill att skidorna ska funka lite varsomhelst och jag är fullt medveten om att en ''allmountainskida'' inte existerar. Kan tilläga att jag har bra teknik. Någon hjälp mig !!!!

Tips om freeride skis
Det där med "ska funka hyffsat i pisten" gör det hela väldigt luddigt. Funkar hyffsat för vissa är värdelöst enligt andra.

Även: Vart kommer du åka med dem (huvudsakligen)? Alperna? Sverige? Kanada?

Tips om freeride skis
Instämmer med föregående skribenter.
Om du vill ha en skida som är som K2 Obsethed, köp K2 obsethed! :D

Tips om freeride skis
PNyberg sa:
Det där med "ska funka hyffsat i pisten" gör det hela väldigt luddigt. Funkar hyffsat för vissa är värdelöst enligt andra.

Mestadels sverige och alperna men om ett år eller så blire heliski i kanada

Tips om freeride skis
PNyberg sa:

Det jag menar med hyfsat i pist är att man ska kunna faktiskt stanna utan att skidorna ''hackar'' Dvs något lite styvare skidor än obsethed

Tips om freeride skis
Jag har ett par Sidestash och är väldigt nöjd. Funkar bra i offpist och även i pist. De har riktigt bra grepp på hård snö och går bra att carva med om man kör på lite i stora svängar.

Tips om freeride skis
Lundblom sa:
Jag har ett par Sidestash och är väldigt nöjd. Funkar bra i offpist och även i pist. De har riktigt bra grepp på hård snö och går bra att carva med om man kör på lite i stora svängar.
Ahh tackar!! såna svar jag ville ha ;D Hur tycker du dom funkar i skogen??

Tips om freeride skis
Skidooman sa:
Lundblom sa:
Ahh tackar!! såna svar jag ville ha ;D Hur tycker du dom funkar i skogen??
Jag tycker de fungerar bra i skogen. Har åkt dem i ca 30 - 40 cm löst och där gick de riktigt bra.

Tips om freeride skis
4FRNT EHP! "deep powder ski" fungerar även i pisten för mig... även fast jag föredrar den i bottenlöst puder!

Tips om freeride skis
Tillbaka
Topp