Tips om Skidor!

oDdma

Ny medlem
Tips om Skidor!
Tjenare.

Ska köpa nya skidor och jag vill ha ett par som passar bra i Parken!
Föredrar mjuka skidor. Någon som vet några förutom Armada t-hall?

Tips om Skidor!
jeppenator sa:
Armada Alpha 1 Är sjukt skön! :)
Har du testat den? Berätta mer!!!

Tycker det verkar vara en av de mest intressanta jibbskidorna i år... hur var den att svänga med? Flexet ligger på 9 enligt transition vilket är mycket högt jämfört med andra jibbskidor. Hur upplevde du det?

Tips om Skidor!
Nån som kört mycket på Alpha 1? Jeppenator? Jag tyckte de verkade balla och kunde inte låta bli att köpa dem. har bara en dag på dem men de känns som att det kommer bli en asrolig skida för vintern. Enda som jag har lite problem med är switchåkning, känns ganska ovant och ibland får jag inte i kanterna. Har använt ett par symmetriska Line anthem tidigare vilka är kalas switch men rätt tråkiga annars.

Så klart är Alpha1 jävligt korta om man carvar pist men inget jag lider av, de är hyfsat styva underfot så det känns lite som en 150cm slalomcarver. Samtidigt som rockern och mjukare tip/tailen gör dem hyffsat lätta att göra butters med. I luften känns de riktigt bra och välbalanserade.

Fick bara lite första intryck av dem men är än så länge helnöjd även om jag inte är van vid dem eller hann få mer än en dags åkning.

Tillbaka
Topp