Tips om Surfspots i Australien.

surfinglife

Ny medlem
Tja!

Håller på att göra ett arbete i plugget nu om drömresan. Endast surfat vid ett tillfälle, Biarittz för 2 år sedan, och är ganska ny i Surfingvärlden. Nu skulle jag gärna vilja ha några tips på ställen att besöka. Någon som har några ledord att söka på eller ni kanske har varit där. Det enda jag behöver är nog nästan namn. Glad för råd och tips!

Surf on!

Seal Rocks i New Souht Wales, 3 timmar norr om Sydney efter motorvägen. Riktigt bra med ett Point break och ett Beach break. Var där fyra gånger och grym surfing varje gång, sen finns det massor av roliga djur också!

Kolla med någon på surfsverige.se är ett gäng som bor där nere...

Noosa, bra vågor för långboard och nybörjare
Surfers paradise
Coolangatta med superbank (ett av australiens bästa ställen)
Byron bay
Sydney med Manly beach

En bra sida som har koll på surfspots över hela världen är wannasurf.com där kan du nog hitta det du söker, eftersom du inte verkar vara specifikt intresserad av att hitta en spot som passar dig.

Tjena,

Tyvärr har jag inte surfat västkusten utan bara sträckan från Bells - Noosa på östkusten. Mest klassiska är väl Bells Beach (Torquay), Bondi Beach, Manly, Seal Rocks, Creascent Head, Byron Bay, Snappers Rock och Noosa.

T-Tree i Noosa, the Pass i Byron och Snappers Rock i Coolangatta är mina favoriter, men tyvärr också de mest crowded bryten i Australien...

Fan nu blev jag grymt sugen på att åka iväg själv, var två år sen sist nu...

Ha det gott
//Göran
-----------------------------------------
www.backdoor.se
www.nordicsurftravel.com

Tjena,

Är du i behov av att få lite fart på dina skills efter två år utan surf så har vi ett mycket bra samarbete med ett camp i Noosa. Merrick Davis som är med och driver campet är gamalt surfprofs och deras setup är mycket profsig och strukturerad. Noosa är lite av ett Australiens Biaritz skulle jag säga (med allt positivt och negativt som hör därtill...) men har snällare vågor och varmare vatten än du finner längre söderut (längre norrut ställer barriärrev och "stingers" till det för dig...), utan tvekan ett grymt bra ställe att komma igång med surfandet på. Hör av dig om du har några frågor så supportar vi gärna.

/Johan - unitedsurfcamps.com

johan@unitedsurfcamps.com

Tillbaka
Topp