tips på 540!

Qpad

Ny medlem
tips på 540!
Jag skulla vilja testa en 540 innan vintern är slut men det värkar äckligt att landa baklänges med den snurren. hur vet man när man ska sluta?

tips på 540!
du ska börja veva med armarna redan när du droppar in och sen om du snurrar åt vänster så ska du ta i som fan och kolla över höger axel. sen när du landar ska du inte kolla på landningen, du ska kolla uppåt. sen är det bara att stompa.

tips på 540!
du snurrar väl tills du landar? inte brukar jag precis snurra 540 å sen stanna å vänta på landningen. det är väl bara å testa?

tips på 540!
i början kan du snurra en 360 & sedan kollar du landningen och drar till 180 till...

Eller fråga Titti540 :O

håll ihop tänderna då de finns risk att slå ihop dem, vilket resulterar i eventuell fläskläpp eller en härlig grusig smak i käften och flera års ilningar i tänderna! :D

eller så gör du bara en 540... de är inte svårt ! ffs... lol

Hälsningar Påskharen som snart är påväg!

tips på 540!
håller du på och frågar om tips kommer du bara bli förvirrad! jag tycker inte det hjälper så mycke. bara du vet hur du ska slänga dig. och nu ska du bara snurra, vrida kroppe. gör en 360 och sen gör en snabb 180. busenkelt!

tips på 540!
mitt tips är att inte göra det i nå stort hopp först, lite större än ett sånt där litet hopp som man lärde sig 360 i, och sen ha en plan landning, sen fortsätta titta över axeln som fan, då kom jag precis runt nog. så gjorde jag och då klarade jag det:D

tips på 540!
känns som att den här tråden är gjord för mej.. hoho
ta i allt vad du har och kolla runt huvudet. när du har snurrat ett och ett halvt är det bara att släppa snurren (!) tänk inte på landningen första gångerna försök att få till snurren perfekt istället så kommer landningen av sig själv!!!!!
så här är vad JAG skulle ha gjort men funkar alltid att prova om du inte har nån egen idé..
peace

tips på 540!
jag skulle nog börja i kläppens svarta hopp å sen så e de bar å kolla runt axeln och dra till med armarna så går de nog bra ;)

tips på 540!
när jag drog min första 5a i vinter drog jag först massa 3or..och sen när jag kände mig säker och satte alla, så bara jag fortsatte snurra..efter 360 är det bara dra runt sista 180. det kan vara bra att testa typ ut från en pipe först, för att få in i skallen att du ska fortsätta snurra efter 360 grader..så lärde jag mig.

tips på 540!
Doggystyle sa:
håller du på och frågar om tips kommer du bara bli förvirrad! jag tycker inte det hjälper så mycke. bara du vet hur du ska slänga dig. och nu ska du bara snurra, vrida kroppe. gör en 360 och sen gör en snabb 180. busenkelt!
eller en 720, sen vrid tillbaka 180, och vips har du en 540!

finns en jäkla massa varianter på 540.. 180+180+180 eller 180+360 eller den något svårare 180+180+720-540 som jag brukar köra. krävs dock lite större hopp eftersom rotationen blir lite "hackig".

tips på 540!
simon_t sa:
Doggystyle sa:
eller en 720, sen vrid tillbaka 180, och vips har du en 540!

finns en jäkla massa varianter på 540.. 180+180+180 eller 180+360 eller den något svårare 180+180+720-540 som jag brukar köra. krävs dock lite större hopp eftersom rotationen blir lite "hackig".
Det där är ju skitenkelt. Drog det firsttry på 1m hopp.

Annars går ju alltid dra allt du kan i hoppet och hoppas på det bästa? :D
Mindre tänk och mer action lixom. Det är vad jag gör hela tiden.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp