eyescan
Ny medlem
Tips på alpställe, för bilburen i januari?
Tänkte för första gången tillbringa en längre tid (ca 1 månad) nere i alperna. Inte en äkta bummare, jag vet men vill ha mer en ett par veckor. Tanken är att inte jobba där och just januari passar bäst med mitt jobb här i Sverige. Jag tänkte köra ner själv (+1 person) så att jag har bil med mig.
Vart är smartast att åka med tanke på snösäkerhet, boende, möjlighet att testa olika system med tanke på att bilen är med ner och med tanke på att man ska kunna köra dit från Sverige också?
1. Vart är klokt att åka?
2. Tips på boende på platsen? Någon som har en stuga någonstans, eller ett rum som behöver fyllas i januari?
3. Vilken typ av liftkort är bäst att skaffa för just den orten, eller de närliggande?
Min budget är begränsad så billiga lösningar uppskattas.
Tacksam för seriösa svar!
/eyescan
Vart är smartast att åka med tanke på snösäkerhet, boende, möjlighet att testa olika system med tanke på att bilen är med ner och med tanke på att man ska kunna köra dit från Sverige också?
1. Vart är klokt att åka?
2. Tips på boende på platsen? Någon som har en stuga någonstans, eller ett rum som behöver fyllas i januari?
3. Vilken typ av liftkort är bäst att skaffa för just den orten, eller de närliggande?
Min budget är begränsad så billiga lösningar uppskattas.
Tacksam för seriösa svar!
/eyescan