Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
köpte 32 lashed riktigt sköna och lätta skor men tänkte forma de hemma, någon som har testat att tex köra de i ugnen eller liknande?? tipsa gärna om grader och hur ni gjorde isåfall.
om du inte har tillgång till en maskin som är gjord för det skulle jag nog köra med hårtork, en boot i taget. Det är mer eller mindre vad en "bootfitter" är fast utformad efter dina boots. blås i typ 10 min i boot, sätt på snör åt. repeat med nästa boot. är nog inte en dum ide...
Jag har format två par innerskor från 32-boots hemma. Jag satte ugnen på 70 grader och lät dem ligga i ca 5 minuter. Sedan plockade jag ut dem och stoppade ner dem i ytterskorna. Jag satte på mina snowboardstrumpor plus att jag klippte av tådelen (ca 8-10 cm) på ett par gamla tjocka raggsockar och trädda på fötterna innan jag snörde på mig bootsen ordentligt. Sedan gick jag runt i bootsen i ca en halvtimme så att de hann svalna av ordentligt.