Tips på bil/minivan för Japan-trip?

Analog

Medlem
Vi är 6 personer som ska bila runt i Japan under 10 dagar denna vinter och åka lagg. Undrar om någon här har förslag på bil/minivan att hyra?

Tack!

Tack för inget Tancoll.

Undrade om någon har förslag på en specifik modell som funkat bra när de bilat runt i Japan och inte budget för varken bil, mat eller boende.

Fyrhjulsdriven minibuss?
Toyota och volkswagen har lämpliga modeller som borde finnas överallt. Går lätt att stuva utrustning under sätena i de modellerna, så ingen takbox behövs egentligen.

Kanske är lättast att snacka med typ Lee-nus eftersom han bor där borta, eller bodde? Sen lite random men ni har koll på att ha internationellt körkort antar jag?

Tack för tipset Vannish.

Yes, internationellt körkort och allt har vi koll på. Bara tips på modell på bil/van jag är ute efter.

Antar att du har prövat att googla men fick tex upp denna på första träffen:
https://nissan-rentacar.com

Där kan du välja 6-9 personer. Men detta kanske du redan visste och vill ha specifik modell trots det? Nu översätter inte safari all text och flickvännen sover så kan inte be henne översätta all text.

Tack för alla tips! Vi har nu bokat bil, så inga fler förslag behövs.

Tråden är fri för andra att använda.

Analog sa:
Tack för alla tips! Vi har nu bokat bil, så inga fler förslag behövs.

Tråden är fri för andra att använda.
Det var ju bra, men då kanske du kan dela med dig vad ni tillslut bokade för bil och sen ännu bättre när ni kommer hem rapportera om denna bilmodell var bra till ändamålet.

Minibuss/van med cirkus plats för 7. Åkte runt i en furhjulsdriven Toyota Estima när vi var i Hakuba. Väldigt smidigt. Alla sex av er får plats i bilen, det blir lite trångt men inget som är omöjligt :) alla skidor får plats i bilen om man bara tar ur ett säte ur bakersta raden (tror jag?) layouten är om jag kommer ihåg rätt 2 + 3 + 3, men kan lika gäran vara 2+3+2 ;) Iallafall! vi lyckades packa in alla sex personer, 6par skidor, sex ryggsäckar á 25-35l och pjäxor för dem som inte ville ha dem på i bilen, Något liknande som många sagt vore nog kalas för er :)

andra modeller som kan funka:
Nissan Grand elysée
Mitsubishi Delica
Toyota Regius
Toyota Ipsum
Toyota Granvia

Finns betydligt fler, men detta är vad jag kan komma på hyffsat snabbt. Det lönars sig att ha ett bilintresse ibland ;)
Fråga annars Ralleradical eller Asp här på forumet, vet att de ska upp till Niseko och redan har fixat det här med hyrbil. Lycka till! :D

Tillbaka
Topp