Tips på boende Italien

PelleNys

Medlem
Tips på boende Italien
Hej
Lutar åt att jag åker neråt alperna i slutet av februari för några dagar.

Då jag tänkte åka själv letar jag efter något trevligt boende där man kan träffa lite roligt folk. Alltså vandrarhem el liknande.

Jag flyger till Milano och kör bil därifrån så tänkte något ställe i Aostadalen eller Monterosa ski.

Tacksam för lite tips ?

Tips på boende Italien
För att öka chanserna till att träffa lite roligt folk så bör du åka någonstans det finns lite fler folk. Monte Rosa-byarna är ju tiny (men trevliga om man inte har något emot det). Jag skulle nog satsa på Courmayeur som är lite större och har en del influx från Cham om det sociala är viktigt. Lätt att köra till från Milano. Motorväg i princip hela vägen.

Senast ändrad:
Tips på boende Italien
jarnebring sa:
För att öka chanserna till att träffa lite roligt folk så bör du åka någonstans det finns lite fler folk. Monte Rosa-byarna är ju tiny (men trevliga om man inte har något emot det). Jag skulle nog satsa på Courmayeur som är lite större och har en del influx från Cham om det sociala är viktigt. Lätt att köra till från Milano. Motorväg i princip hela vägen.
Tack för svaret. Jo jag har varit på båda ställena tidigare men inte hittat något bra boende. Har du något tips i Cormayer?

Tips på boende Italien
Inte på vandrarhem, men har bott några gånger på Hotel Les Jeumaux som har varit ganska prisvärt och ligger precis vid gondolen upp till Checruit. Jag reser med fru och ungdomar numer och har säkert lite andra behov än den som reser solo och vill ha lite nya kontakter och umgänge. Men det är ett helt ok hotel (med kass wifi). Har även bott på Hotel Berthold som ligger närmre centrum men en bit från gondol. Bra hotell men sämre läge och dyrare.

EDIT. Ser nu på din profilbild att du också är en man i dina bästa år :)

Senast ändrad:
Tips på boende Italien
jarnebring sa:
Inte på vandrarhem, men har bott några gånger på Hotel Les Jeumaux som har varit ganska prisvärt och ligger precis vid gondolen upp till Checruit. Jag reser med fru och ungdomar numer och har säkert lite andra behov än den som reser solo och vill ha lite nya kontakter och umgänge. Men det är ett helt ok hotel (med kass wifi). Har även bott på Hotel Berthold som ligger närmre centrum men en bit från gondol. Bra hotell men sämre läge och dyrare.

EDIT. Ser nu på din profilbild att du också är en man i dina bästa år :)
Hehe. Stämmer bra det!

Ska kolla upp dina tips! Fick inte me någon annan åksugen I år o man får lösa åksuget på något sätt :)

Tillbaka
Topp