Tips på bra käk i backen!

Silvertejp

Ny medlem
Trött på alla vidrigt snabbkäk i backen hamburgare och sånt. Tips på bra käk
man kan ta me själv och snabbt styra ordning i backen. Typ sallad & baguette.

matlådor som du värmer i värmestugans mikro? eller räknas inte det?
Då kan du ju laga i stort sett vad som helst som du kan och orkar styra upp hemma innan backen

annars är ju bröd + skinkost ett jävligt vinnande koncept om man vill komma undan billigt!

Ett vinnande koncept i Badgastein var att gå in på spar på morgonen och beställa mackor där, bara att knata fram till köttdisken och beställa precis det pålägg man ville ha på brödet, så fixade dom ihop mackorna

Senast ändrad:
Vill man ha något man kan äta var som helst och slipper micra är ju mackor bäst... det och en vattenflaska kan man liksom ha i fickan hela tiden.

Limpa med skinka eller ost i smörpapper är ju en klassiker.

Baguett med parmaskinka, tomat och mozzarella är också gott.

Micromat funkar nästan bara i Sverige, har aldrig sett en värmestuga eller microrum i alperna.

Förresten om ni har micro! Gröt är riktigt schyst att micra och går skitfort!
levt många dagar på det i Norge...

kokta ägg funkar som sidedish till mackorna :P

Men gårdagens kvällsmat är gödde, om det inte är pissigt att käka det kallt..

kirra ba dubbelmackor me formfranska smör mozarella å parmaskinka, sedan hittar du ba en skyst eld och ett mackjärn!

jag åt kvarlämnad mat till lunch sista månaden i BG i våras, det var billigt

och jag är faktiskt ärlig, förhoppningsvis kan någon intyga :P

mholm sa:
iHammpus sa:
finns ju en exakt likadan tråd!
Precis, och här är den.
Nja, nog är det skillnad på toppturskäk och bra käk i backen. Den förstnämnda utesluter direkt microvågsugn till exempel. Den ställer också krav på hur mycket du vill rodda för att få käket in i magen. Du vill ju knappast dra med bestick upp på 2500 m, medan i en värmestuga 200 m från bilen kan du duka upp med en trerätters utan att det kostar i svett eller tårar.

Ugnspannkaka är ganska bra. Det går att äta både kallt och varmt. Rårakor är bra om man har tillgång till värme eller en bra mattermos. Rökt kött och jägargodis är bra som småmat i liften eller i pissepausen (ät maten _innan_ du pinkar eller efter att du tvättat händerna ;) ).

/.

TheSweetSpot sa:
mholm sa:
iHammpus sa:
finns ju en exakt likadan tråd!
Precis, och här är den.
Nja, nog är det skillnad på toppturskäk och bra käk i backen. Den förstnämnda utesluter direkt microvågsugn till exempel. Den ställer också krav på hur mycket du vill rodda för att få käket in i magen. Du vill ju knappast dra med bestick upp på 2500 m, medan i en värmestuga 200 m från bilen kan du duka upp med en trerätters utan att det kostar i svett eller tårar.
Väntade mig ett liknande svar.
Ja, det är en liten skillnad. Men att döma av exemplet "Typ sallad & baguette" så räknar jag med att TS inte hade tänkt sig att direkt laga sin mat.

Den tråd jag länkade till är så pass lik att det inte hade varit några problem att "låna" tråden.

Gröt på korv. Man tar med något lagom vasst att snitta ett hål med, sen suger man upp gröten under en lifttur!
Snabbt, ganska gott smakar ungefär som risifrutti, billigt! ca 9 kr max 10! Mätt blir man också. Mitt tips är Axa risgröt!

Edit: Man sparar 2-3 åk minst på denna metod!

Senast ändrad:
Jag brukar köra LCHF-stil på min back-mat. Stekt bacon, kokta/stekta ägg, keso och gurka/sallad.

Allt äts kallt ofc.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp