Tips på bra resa med min 10åring

Megawatt

Medlem
Hej,

Jag sitter här o tittar på att dra iväg långhelg till alperna med grabben, men blir tokig på hur lång tid det tar att hitta något bra o prisvärt. Jag undrar om ni har några bra tips på ställen att börja leta?
Önskemål är att det ska gå flyga relativt billigt o att det ska finnas bra transfer som inte tar allt för lång tid. Sedan vore det kul med lättåtkomlig offpist o massa snö.. :)
Det verkar gå att flyga till Milano Bergamo för en bra penning så tips runt det kanske, men allt är av intresse.
Hit me!

AAD

Medlem
Skulle själv önska tips på weekendresor med barn!

Tycker själv att Chamonix är relativt ok med Swissair som flyger dagligen och relativt kort transfer. Finns vandrarhem om man vill få ner priserna.
Norwegian flyger tors - lördag till Salzburg för bra priser och där finns det tåg- och bussförbindelser till de flesta alptopparna i närheten (Saalbach, Kaprun etc) Hade varit toppen om det var tors - söndag

Med mina barn skulle jag gärna tagit en organiserad sista minuten men finns få att välja på när det kommer till weekends!

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp