tips på en park och en offpist bräda samt bindning

nanton

Ny medlem
hej. dags för nya brädor. nån som har nåt tips? jag har storlek 41 på fötterna väger 65 kilo och är 1,75 lång.

Tack på förhand

Salomon Official i parken.
Salomon Sick Stick i puder.

Bataleon Evil twin till parken. Dess tripple base tech är överlägset bäst för parkåkning.

K2 Gyrator till offpisten. Rocker som ger grymt flyt!

En allround board eller ska du ha två olika? Om du inte kör väldigt många pow dagar per år känns det onödigt att köpa en board bara för det när det finns många rockered midstiff boards som är perfekt för park och som funkar väldigt bra offpist..

Ska du köra en och samma så är det här några rocker boards vilket jag personligen gillar mucho och som flyter väldigt bra i pow och är killer i park (alla är 2010 boards):

Burton Joystick
Burton custom v-rocker
Capita indoor survival FK
Burton Easy Livin flying-v rocker (rocker mellan bindsen, camber utanför,fd uninc)- Late release
Lib tech TRS BTX
Lib tech t.rice c2 btx (rocker mellan bindsen, camber utanför)
Lib tech Skate Banana btx (ganska mjuk ändå)
Gnu Riders choice BTX
Forum Destroyer Chillydog (ganska mjuk ändå tror jag, men inte jättemucho)
Forum Substance Peter Line (ganska mjuk ändå tror jag, men inte jättemucho)
Rome Postermania 1985

Annars om du vill köra med vanligt camber så funkar ju alla high end parkboards med lite extra stiffness bra i offpist också..

Senast ändrad:
För min del blir det en Forum substance 152, har kört på en sån hela förra vintern och den är absolut helt awesome ! Bra popp och skön på rails. Och den nya modellen är en "Chillydog" ( liknande Bataleons - Triple base ). Så längtar efter att få åka på den :)

Men är det nån som vet hur Lib Tech - Travis rice brädan är ? skriv gärna isåfall !

Senast ändrad:
Chillydog är väl "Continuous Rocker" och inte liknande triple-base?

"The Continuous Rocker shape lifts the contact points at the tip and tail up off the snow. This means no more catching your edge on take-offs or landings, and more stomps per day."

www.forumsnowboards.com

verkar nice iaf!

J-Lu sa:
Chillydog är väl "Continuous Rocker" och inte liknande triple-base?

"The Continuous Rocker shape lifts the contact points at the tip and tail up off the snow. This means no more catching your edge on take-offs or landings, and more stomps per day."

www.forumsnowboards.com

verkar nice iaf!
Ah du har helt rätt, var jag som skrev utan och veta så mycket om dem :P
Aja en Continious rocker är som en Reverse camber. Och som sagt, Verkar grymt nice ! :)

bataleon fun kink med technine mfm pro modell kör jag med och jag tkr det är hur skönt som hällst brädan är den skönaste jag har kört på och jag åker typ bara park

Smaken är som baken.

Om jag vore dig så skulle jag bilda en egen uppfattning genom att besöka olika shops eller kolla i olika hemsidor som tex www.k2.com
www.stepchildsnowboards.com med mera.

Senast ändrad:
Har faktiskt köpt mig en ny bräda till 2010, vart en DC XFB (Xtreme fun board) lauri heiskaris pro model 2009. Ska va väldigt bra för rails o hopp, men ändå funka i puder också, en bräda att ha kul me! :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp