Tips på hur man fixar billig resa?

• Trådstartare Trådstartare SophiaPolsten
  • Start datum Start datum
S

SophiaPolsten

Guest
Hej!
Jag och två kompisar tänkte dra ner o åka skidor v8, helst Österrike, helst St Anton...Är medveten om att St Anton är ett utav de dyraste ställena men det kanske finns någon som vet hur man klipper ihop en billig resa?... Alternativt har tips på något annat bra ställe. Vi går fortfarande på gymnasiet o kämpar med våra 89 kr/h på jobb haha. Iväg ska vi, men gärna billigt!
Hade varit super om någon ville komma med lite tips! :D

Är ni över 18? Om så är fallet och fokus ligger på skidåkning är det lätt, UCPA!
Är det mer fest och några timmars skidåkning på mitten av dagen ni vill åt skulle jag nog kolla på om någon av bussresebolagen har billiga resor. Lägenhet kommer alltid vara billigare så se till att välja det så ni kan laga egen mat.

Bjersing sa:
Är ni över 18? Om så är fallet och fokus ligger på skidåkning är det lätt, UCPA!
Är det mer fest och några timmars skidåkning på mitten av dagen ni vill åt skulle jag nog kolla på om någon av bussresebolagen har billiga resor. Lägenhet kommer alltid vara billigare så se till att välja det så ni kan laga egen mat.
Är UCPA billigt?

Kostar inte en vecka över 10 lax/skallen?

Som student kan man åka för mellan 6,5k-7,5k vilket gör det typ ekvivalent med bussresorna från andra bolag till Frankrike, räknar man då in att slippa laga mat tycker jag det är fruktansvärt svårt att slå UCPA. Kollar man på de som kostar 10k är det väl offpist resorna med bergsguide vilket även där är ett väldigt svårslaget pris.

Bor ni tillräckligt långt söderut att det är realistiskt att köra så är det ett billigt alternativ.
Då kan ni bo en bit utanför skidorten där det är betydligt billigare och köra till/från liften.
Körde flera gånger till olika ställen i Österrikiska alperna med polare under gymnasietiden. En vecka gick då på mellan 4 och 4,5k med fullt fokus på skidåkningen och mycket nudlar.

augustus sa:
Bor ni tillräckligt långt söderut att det är realistiskt att köra så är det ett billigt alternativ.
Då kan ni bo en bit utanför skidorten där det är betydligt billigare och köra till/från liften.
Körde flera gånger till olika ställen i Österrikiska alperna med polare under gymnasietiden. En vecka gick då på mellan 4 och 4,5k med fullt fokus på skidåkningen och mycket nudlar.
Vi har funderat på bil men ingen av oss har någon så det får nog bli buss ändå... Men vi är lite inne på ett boende f i pettneu, det är ju en bit utanför och är som du säger lite billigare. går faktiskt skidbuss från st anton centrum. Så lutar åt det för tillfället :)

Bjersing sa:
Tack, lät super men vi va i Frankrike förra året och längtar tillbaka till Österrike haha :)

RollinSnow, brukar ha helt ok priser och passar bra för er.

Annars kan ni alltid kika på alternativet att endast boka bussresa med någon arrangör och sedan fixa resten själva. Av egen erfarenhet så har detta i vissa fall blivit betydligt billigare för mig.

Olichor sa:
RollinSnow, brukar ha helt ok priser och passar bra för er.

Annars kan ni alltid kika på alternativet att endast boka bussresa med någon arrangör och sedan fixa resten själva. Av egen erfarenhet så har detta i vissa fall blivit betydligt billigare för mig.
Ja precis, det lutar lite åt att boka bussbiljett med slopetrotter o fixa boendet själva faktiskt!

Tillbaka
Topp