Tips på hur man gör flip Och cork ner från bord

Goliat

Ny medlem
Hej jag undrar hur man gör för att lära sig flip och cork ner från bord och andra föremål. När jag testa backflip ner från en trä grej så landa jag på knäna så hjälp tack. Skriv gärna om backflip det skulle jag villa lära mig men skriv gärna hur det gick för er hej hej

Senast ändrad:
hjärna? haha för mej gick det bra jorde det första gången ner i sand och satte det. Det jag tänkte på mest är att hoppa lång ut ifrån föremålet jag hoppar ifrån.

gillar inte stavpoliser men hjärna? du måste kunna stava till Gärna

men stå på en högre avsats och gör backflip ner i vatten eller madrass, då lär du dig utan att slå dig

hoppa.. de är ett tips.. slunga me armarna som om du håller 2 tunga grejjer i dom.. då får du ett lyft upp.. utnytja den kraften i rotation bakåt.. vips så har du backflip..

de handlar mest om å våga.. bara å satsa som på matta.. (de kan va bra å kunna där först)

Hej goliat!!

Först måste jag säga att det bara är att dampsnurra på
för det andra så är det inte alls så utan du måste lyssna på jeppenator

Det är lungt jag gör det stilla stående på matta och trampolin gör jag det från 1an har nyss lärt mig det på trampolin på tjock matta så landar jag på mage

på corken vill du fokusera mera på att snurra åt sidan. annars blir den rätt okontrolerbar. öva dej först från 1an å sen från startpallen vid nåt badhus (den påminner ganska mycket om t.ex. ett staket lr en sten. bra sätt för att få känsla för snurren)

Tillbaka
Topp