Tips på kamera att ha i backen, upp till 4000:-
Jag har funderat på att skaffa en ordentlig kamera en längre tid nu och har kommit fram till att det lätt är värt pengarna. Dessutom så fyller ja år så man kan ju hoppas på lite sponsring.
Jag har försökt leta lite på internet men det finns väldigt mycket, så jag vill ha tips på lite kameror och märken i prisklassen upp till 4000:-, eller strax över.
Lite "krav" på vad som jag tror kan komma att behövas är:
- att det ska gå snabbt att starta kameran och snabbt att ta ett kort
- Det kan vara bra om den är stöttålig
- Den ska ha bra "vitbalans" (tror jag det kallas)
- Jag vet inte om det skiljer sig någonting mellan olika kameror men det är viktigt att den klarar kyla bra.
- Sekvenstagning är väldigt viktigt (alltså flera kort i sekunden - klick! klick! klick! )
Som det kanske märks så är jag inte så där jättebra på kameror men jag ska jobba på det nu under skidveckorna framöver. Själva kameran måste inte vara så smidig, den ska i alla fall inte vara en papperstunn skapelse, det ska gå att ta bra kort utan stativet.
Jag har försökt leta lite på internet men det finns väldigt mycket, så jag vill ha tips på lite kameror och märken i prisklassen upp till 4000:-, eller strax över.
Lite "krav" på vad som jag tror kan komma att behövas är:
- att det ska gå snabbt att starta kameran och snabbt att ta ett kort
- Det kan vara bra om den är stöttålig
- Den ska ha bra "vitbalans" (tror jag det kallas)
- Jag vet inte om det skiljer sig någonting mellan olika kameror men det är viktigt att den klarar kyla bra.
- Sekvenstagning är väldigt viktigt (alltså flera kort i sekunden - klick! klick! klick! )
Som det kanske märks så är jag inte så där jättebra på kameror men jag ska jobba på det nu under skidveckorna framöver. Själva kameran måste inte vara så smidig, den ska i alla fall inte vara en papperstunn skapelse, det ska gå att ta bra kort utan stativet.
Senast ändrad: