Tips på köp Med inriktning offpist.
Hej!
Skulle behöva hjälp med lite tips om Snowboard/binding/skor köp.
Jag behöver köpa en ny bräda och efter dom senaste 2 åren med mycket offpiståkning :D:D:D tänkte jag skaffa Ny bräda/bindningar/boots/ som passar till detta.
Jag är 188cm lång. 90kg, 42 i skostorlek
Brädan:
Tänker att behöver ha en bräda som är runt 165 (verkar vara svårt att hitta brädor över 160 )?
Har läst lite och någon form av rocker shape på brädan borde vara optimalt för offpisten ?
Bootsen:
Sen så gällande boots vart hittar man någon trevlig affär där man kan testa ? för vissa boots sitter helt åt helvete på mina fötter så måste alltid testa innan jag kan välja ett par. (bor i Skövde området/västra götaland)
Bindningarna:
Bindningar har jag noll koll på vad som är bra så här är jag lite lost
Så behöver alltså lite tips på VAD jag ska införskaffa sakerna samt VAR
Mycket tacksam för all hjälp jag kan få!
// Mattias
Skulle behöva hjälp med lite tips om Snowboard/binding/skor köp.
Jag behöver köpa en ny bräda och efter dom senaste 2 åren med mycket offpiståkning :D:D:D tänkte jag skaffa Ny bräda/bindningar/boots/ som passar till detta.
Jag är 188cm lång. 90kg, 42 i skostorlek
Brädan:
Tänker att behöver ha en bräda som är runt 165 (verkar vara svårt att hitta brädor över 160 )?
Har läst lite och någon form av rocker shape på brädan borde vara optimalt för offpisten ?
Bootsen:
Sen så gällande boots vart hittar man någon trevlig affär där man kan testa ? för vissa boots sitter helt åt helvete på mina fötter så måste alltid testa innan jag kan välja ett par. (bor i Skövde området/västra götaland)
Bindningarna:
Bindningar har jag noll koll på vad som är bra så här är jag lite lost
Så behöver alltså lite tips på VAD jag ska införskaffa sakerna samt VAR
Mycket tacksam för all hjälp jag kan få!
// Mattias