Tips på mjuka brädor....

DZettervall

Ny medlem
Tips på mjuka brädor....
Tänkte nu investera i en helst jättemjuk bräda. Väger inte så mycket så det flesta brädor blir för hårda.. Väger runt 70kg.. skulle vilja ha en mjuk bräda på 155cm... får heller inte vara för smala vid midjan. någe förslag?

Tips på mjuka brädor....
Dominanten är nice.. testade 54 o 56 men (även om jag älskar mjuka brädor) 54an var alldeles för mjuk för mig.. midjan var inget problem på nån av dem, har stl 44 i boots och L bindningar, fick plats på båda...
Ska du raila är Dominant SLick 54 att rekommendera, men åk inte puder med den hehe..

Tips på mjuka brädor....
Okej, jo jag kör samma size som dig.. det är det som är problemet med alla andra burton brädor, dom är för smala..
Hehe, hur är det att köra rails med 56an då?? kör mestadels rails, mindre kickers..

Tips på mjuka brädor....
Den funkar riktigt bra för all sorts jibbing.. den är inte särskilt vridstyv så de e lätt att få till nosepress'ar på rails o i backen utan hugg.. Ultimat lekbräda!
Se bara till att vaxa den efter några dagars åk, men så är det ju med alla nya brädor...

Tips på mjuka brädor....
mjuk bräda? finns ju ett prakt exemplat, burton går inte, för dåligt, bataleon är ju okej men inte bra nog.

Forum Jiblet däremot är typ som engud, mjuk som satan, du kan köra butter hela backen ner, men om du ska köpa en sådan så får du räkna med att du knäcker den efter 1-2 månader beroende på hur hårt du kör, men det är det värt när den är så billig, 2700 på blue-tomato.at

Peace oUt!

Tips på mjuka brädor....
Teku sa:
mjuk bräda? finns ju ett prakt exemplat, burton går inte, för dåligt,
Vilken bra förklaring på din kritik till Domninanten?
Så varför skulle den vara "för dålig"?
Den är riktigt lätt, har bra pop, snygg grafik, inte vridstyv, 54an är extremt mjuk (för mig iaf), 56an är sådär lagom så man inte drar upp den en halvmeter upp i luften bara för man luta sig lite bakåt..
Funkar perfekt att köra "butters hela backen ner" som du säger, och jag har haft min i över en månad o har då inte knäckt den (eller hört om nån annan som knäckt en Dominant)..
Så att Dominanten är "för dålig" är ju bara tal om okunskap...

Tillbaka
Topp