Tips på ny funktion på freeride

• Trådstartare Trådstartare Wisdom
  • Start datum Start datum
W

Wisdom

Guest
Hej

Jag skulle vilja se en ny funktion på freeride där man kan fylla i vart man är någonstans.
Det skulle vara kul att kunna se om det är andra på freeride som besöker samma ställe som en själv ?
Om man sen söker på tex åre den 15 januari så kan man se vilka som är där

Jag skulle tycka att det skulle vara en bra funktion, vad tycker ni ?

Senast ändrad:
hur fan ska denna sak funka? du får nog utväckla lite mera!

VEhrling sa:
hur fan ska denna sak funka? du får nog utväckla lite mera!
jag menar att man kan fylla i nån slags almenacka eller nått likande, på vilken tidpunkt man befinner sig på en skidort. sen kan man ha nån slags sökmotor och se om det är nån på samma ställe som en själv.

förlåt om jag inte förstår, men vad har det med gästboken och göra?

För det första så är inte detta en gästbok, det är ett forum. I en gästbok kan man skriva i stort sett vad som helst, men i ett forum ska det ju finnas en tanke bakom inläggen. För det andra så... nä det var inget mer...

lånar din tråd lite. Jag tycker att man ska få nåt slags meddelande när någon kommenterat ens fotoalbum.
T.ex som nu. om någon skriver i din gästbok blir den lilla gubben i högra hörnet röd. likaså mailen. Jag tycker man skulle ha en liten bildruta eller nåt som blir röd när man får en kommentar.

Jag förstår precis vad det är landrin menar. Visst vore det najs med en almenacka där man lägger in dom resor man ska på och sen ska det finnas en sökfunktion så att man kan söka på t.ex. Vemdalen 25 februari och få upp alla som är där då.

Fast ska det göras så måste det va en enkel och väldigt lättarbetad almenacka (helst gjord i java) så det går snabbt och enkelt att lägga in saker och söka andra.

Bra idé. Håller även med Japaner. Behöver kanske inte va på förstasidan utan det kan va en liten röd bildruta inne på ens profil så tar det inte nån plats i huvudraden.

//Jocke

Det fanns faktiskt tidigare en funktion som kallades resor på Freeride där man kunde lägga in sina besökta platser med datum och sedan söka efter andra som varit där samtidigt. Tyvärr var den inte så populär så vi valde att ta bort den, men funktionen kanske bara var dåligt utförd..

Angående nya bildkommentarer: Om ni går in under mitt fotoalbum kan ni under inställningar kryssa i så att ni automatiskt får ett mail vid varje ny kommentar.

man kanske kan göra en liten personlig almenacka? typ där man själv får fylla i vart man ska å när man ska dit eller om man besökt en plats?

så kan man länka till den skidanläggningen i kalendern och på nått sätt kolla vilka som var där samtidigt eller kommer att åka dit? jag skulle uppskatta en sånhär funktion för då kan man se vilka man träffat på i skidbackarna?

kanske en ide värd att ägna en tanke?

förstår inte riktigt, menaru vad man är på fr? typ om ´man kollar in en profil eller om man är i forumet?

vore bra om man kan lägga "hemliga" medelanden i gästboken...

duffman sa:
förstår inte riktigt, menaru vad man är på fr? typ om ´man kollar in en profil eller om man är i forumet?

vore bra om man kan lägga "hemliga" medelanden i gästboken...
Du kan alltid skicka FR mail istället, dom kan ingen utomstående läsa.

Det är faktiskt inte så dumt! En liten kallender där man fyllt i vilka orter under vilka datum man ska besöka. Kan faktiskt vara kul att se vart alla ska samt om man råkar sig iväg till samma ställe under samma tidpunkt. Bra idee men hur får man det snyggt och lätt att få plats på ens förstasida/profil?

Jag tycker det verkar va en riktigt bra idé. Detta är kanske för överdrivet men om varje anläggning fick som ett litet forum där medlemmarna berättar om hur parken är preppad och vilka offpistrepor som är värda ett åk.

Jag tycker också det verkar som en bra ide :) Det finns säkert mer sätt man kan göra Gästboken lite roligare på och utveckla denna underbara plats till en ännu underbarare plats :)!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp