Tips på ryggskydd för tjejer

wrede44

Medlem
Tänkte köpa ryggskydd i present till syrran. Vill höra mig för hur olika ryggskydd sitter på er tjejer. Funkar det med unisexmodell eller är en dammodell att föredra. Jag utgår annars ifrån att dammodell är ett krav.

Vad rekommenderar ni tjejer för ryggskydd. Någon modell som ni avråder från? Viktigt att tänka på?

Killgissningar undanbedes. :ROFLMAO:

Bra 🎁

När du undanber dig från killgissningar så minskar sannolikheten till svar (under innevarande säsong) med ungefär 98 %, möjligen mer. 🤣

Enligt mina empiriska observationer av utprovning av ryggskydd för biologiska kvinnor (testgruppen bestod av två ♀️) är att det kräver just utprovning, möjligen dock inte lika omfattande som vid köp av skor, så antingen köp presentkort eller med öppet köp. I båda fallen i en butik med ett generöst utbud av ryggskydd. Och glöm inte att den rackaren skall få plats under jackan också. Jag har möjligen hört talas om någon som har gjort det misstaget och upptäckt det först på ett hotellrum i Italien.

Bra 🎁

När du undanber dig från killgissningar så minskar sannolikheten till svar (under innevarande säsong) med ungefär 98 %, möjligen mer. 🤣

Enligt mina empiriska observationer av utprovning av ryggskydd för biologiska kvinnor (testgruppen bestod av två ♀️) är att det kräver just utprovning, möjligen dock inte lika omfattande som vid köp av skor, så antingen köp presentkort eller med öppet köp. I båda fallen i en butik med ett generöst utbud av ryggskydd. Och glöm inte att den rackaren skall få plats under jackan också. Jag har möjligen hört talas om någon som har gjort det misstaget och upptäckt det först på ett hotellrum i Italien.
Haha. Jag räknar med det med men killgissa är jag rätt bra på själv👍

Tack för svar, isf köper jag något, slår in och lämnar tbk med öppet köp. Många butiker har ju 365 dagar öppet köp.

Jag hade en riktigt bra killgissning men jag blev sur så det får vara.
Skojar bara, har faktiskt samma fråga. Ska köpa till både mig och min Mrs. Såg ett test, ska se om jag hittar det igen.

Jag hade en riktigt bra killgissning men jag blev sur så det får vara.
Skojar bara, har faktiskt samma fråga. Ska köpa till både mig och min Mrs. Såg ett test, ska se om jag hittar det igen.
Är också ute efter ryggskydd till dottern så hittar du testet skulle det uppskattas

Är också ute efter ryggskydd till dottern så hittar du testet skulle det uppskattas
Ja nu googlar jag (nästan samma som att killgissa?!) och minns ej om det var något av dessa test. Även i test som egentligen är en sorts reklam kan man ju snappa upp matnyttiga tankar:

Ja nu googlar jag (nästan samma som att killgissa?!) och minns ej om det var något av dessa test. Även i test som egentligen är en sorts reklam kan man ju snappa upp matnyttiga tankar:

Lite off topic nu men jag kan inte låta bli. Dainese soft flex protection vest har jag själv och eftersom den nämns i testet så vill jag rekommendera den! Enda jag haft sen typ 10 år tillbaka. Går att tvätta men ventilerar även sjukt bra. sitter skönt och jag tror den skyddar över medel. Det sistnämnda är en killgissning.

Åter till topic. Salomons väst har jag hört gott om men det enda dåliga jag läst är att kardborren kan gå upp. Fett oskönt om den gör det men jag tror det beror på vilken storlek man köper. Den ser ut att vara väldigt välventilerad och det tycker jag nog är det viktigaste. Svett eller fukt kyler som vi vet och tjejer i synnerhet är frusna så det är nog bäst att undvika. Enda kruxet är att spännet sitter över brösten om det nu skulle vara oskönt.

Frugan köpte Salomon just för att Scott/Sweet/POC väst satt för tajt över bröstet. Hon är hyfsat bystig men tycker inte alls att Salomons spänne är i vägen.

Köpte Sweet protection ”back protector vest” idag, som även hade skydd för svanskotan. Tog herrvarianten då skyddet för svanskotan var längre. Och hon åker snowboard mest. Såg ingen annan skillnad på dam och herrvarianten när jag jämförde dem i samma storlek.
Satt bra på min dotter.
Har själv Sweet protection sen några år och har varit nöjd med det.

Jag kör annars i Atomic live shield vest om det inte blir bra. Känns inte överhuvudtaget, sitter som en smäck, sitter fast och skyddar kanon vid rejäla krascher. Jag kan väl tillägga att jag är kvinna 😁

Tillbaka
Topp