Tips på Skidverkstad.

nydde

Medlem
Tips på Skidverkstad.
Jag hade en idee om att vara duktig och montera allt själv men lat som man är
så tänkte jag få lite tips på hur jag ska kunna slänga pengar på problemet.

Har ett gäng skidor som jag ska montera insterts på, 2 par som ska dela på turbindningar (Speed Radical)
och två par som ska dela på ett par Griffon.

Har monterat själv förr och det funkar men kände att det skulle va skönt att bara lämna bort skiten.
Har alla insterts osv bor i Örebro.

Tusen tack för all hjälp man kan tänkas få!

Senast ändrad:
Tips på Skidverkstad.
Har för mig att det fanns en bra skidverkstad i Örebro. Men den kanske inte finns kvar längre...
Letar själv i samma ärende och bor i Tranås :) Har inte köpt inserts ännu. Var har du köpt dina?

Ser att du också har problemet med alldeles för många par skidor :):)

Senast ändrad:
Tips på Skidverkstad.
Jag skulle tipsa om SkidÅke på Oskarsvägen men det verkar tyvärr som han har stängt butiken lagom till denna säsong. Så nu har jag tyvärr inte något bra tips...

Tips på Skidverkstad.
Tack för tipsen, skidshoppen kollade jag förra året. Tyvär så så gav det inget. Jag beställde min första uppsättning direkt från USA, den andra beställde jag från Norge. Finns länk på quiverkiller.com vilka som säljer i europa/skandinavien

Tips på Skidverkstad.
Verkar som du kan lägga undan till en grundplåt till en schysst skidresa om du biter i äpplet och monterar de fyra paren själv..! ;)

Tips på Skidverkstad.
Insåg det också, har mailat dom. Får se vad det blir för svar. Vi kanske kan komma överens. Annars får det bli ut och göra lite hedeligt kroppsarbete :)

Tips på Skidverkstad.
Tack för länken johan, har läst den guiden och den som fanns tidigare på forumet. Bra läsning! Har monterat skidor förr så det ska nog inte vara några problem. Men latmasken kröp sig fram.

Tillbaka
Topp