Tips på Snowboard boots?

isse

Ny medlem
Tips på Snowboard boots?
Tjena!

Har tänkt köpa ett par nya snowboardboots och behöver lite hjälp att hitta ett par som skulle passa mig.
Jag har kört med ett par typ warp för 700 spänn, men dom höll inte länge och dom var alldeles för låga och för mjuka för mig.

Jag gillar mest att åka puder/offpist och även hoppa lite i hopp, ja e inte så mycket för att raila, (park osv).
Jag vill alltså ha ett par boots som e ganska så hårda och helst ganska höga, men passar hårda boots till den åkning jag kommer att åka?

Jag kanske inte har den bästa brädan till det jag kommer att åka heller, det är en parkbräda, en Forum Chillydog 159w

Men hursomhelst, ett par höga boots med ganska hård flex.

Tack i förväg! ;D

Tips på Snowboard boots?
Har du pengarna så är det väl Nike som gäller. De kom in förra året och revolutionerade en bransch som stått stilla ett litet tag, där de ledande märkena verkligen måste öka sin kvalité för att inte komma efter... Det som är negativt med Nike är ju att de är svindyra..... Annars är det bästa tipset att testa och se så att skon passar då alla fötter är olika.... bättre att ha en lite "sämre" boot som passar bra än en "bra" boot som passar dåligt.

Tips på Snowboard boots?
Alltså prova dig fram.
Men Vans är the shit om de passar för din fot. Sjukt prisvärda och håller länge.
Vans Andreas Wiig är rätt styva och typ halva priset av vad ett par Nike kostar...
Thirtytwo är inget för dig om du vill ha hårda boots. Även om du köper de dyraste så kommer de inte vara hårda särskilt länge.

Tips på Snowboard boots?
jag har alltid kört på burtons ion boots... helt sjukt bra. men vill du ha en boot som inte är så hård bör du prova något annat... i år så blire burtons slx =) dyrt men värt det, bättre får du leta efter. kolla efter förra årets om inte annat... kan ligga ute för halva priset =) slx booten är ett snepp mindre styv än ion och top notch när det gäller...

Tips på Snowboard boots?
sen kan jag lägga till att fuck burton när det gäller många saker... men inte när det gäller boots =)

Tillbaka
Topp