Tips på snowboard

eknekn

Medlem
Tips på snowboard
Hej!
Jag är ute efter en nästan 100% jibbräda som är mjuk och har skön pop!
Jag är ca 177 och väger runt 70 kg å min skostorlek är 43 om de nu hjälper :)

har åkt i några år och har haft endel brädor men köpte nyligen en för hård bräda så nu behöver en myket mjukare bräda.

Tycker om att fara å göra flatground 360s, glida på nose å tail, raila, hoppa bigjumps osv.
vet du ngn bräda för mig?

väldigt tacksam för svar!

MVH / David
 
Senast ändrad:
Tips på snowboard
Burton Dominant, Capita Stairmaster, Nitro T1/T0, Forum Jiblet, Option Mendenhall, Rome Artifact/Agent, Sapient Evolution, Völkl Squad/Squad jibster dessa ska vara riktiga jibbrädor kanske inte ultimata för monsterkickers men utmärkta redskap för div butters o rails...
 
Tips på snowboard
OKej tackar! Det var iofs en Sapient evolution som jag tyckte var alldeles för hård.
Är dom andra du skrev mjukare eller har dom ungefär samma flex?
 
Tips på snowboard
dominant, artifact, squad jibster o stairmastern är/ska vara riktigt mjuka (bara provat dominanten) alla brädor har ju viktspecifikationer så vill du ha en rejält mjuk bräda kan du välja en där du ligger lite i överkant/över.
 
Tips på snowboard
Spana i forum brädorna!
jag har forum PL158 några år gammal men helt underbar i parken mjuk och behändig..

vet inte vart du bor men tror att OneOff i sthlm har dom åk och snacka med dem, men snacka med nån utav dom lite äldre grabbarna...
 
Tips på snowboard
eknekn sa:
Tycker om att fara å göra flatground 360s, glida på nose å tail, raila, hoppa bigjumps osv.
vet du ngn bräda för mig?
Det gör jag med min CustomX och den är väl att betrakta som hård.. men väger väl en 15 pannor med än vad d gör också... och ja det är aktiv vikt ;-)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp