tips på spelfilmer med touch av extremsport

• Trådstartare Trådstartare MsP
  • Start datum Start datum

MsP

Ny medlem
Som rubriken lyder så vill jag ha tips på spelfilmer där det ingår någon slags extremsport.

Jag skulle vara väldigt tacksam om någon visste någon bra dokumentär även som handlar om extremsport. Det kan till exempel vara en dokumentär om en skateboardåkare eller bara skateboarden i sig, detta spelar inge roll.

Senast ändrad:
Du skall kolla på Lords of Dogtown Mackan, handlar om hur några sköna kids från LA skapade skateboard. Om du inte kan få tag på den så hjälper jag dig...

Carled sa:
Du skall kolla på Lords of Dogtown Mackan, handlar om hur några sköna kids från LA skapade skateboard. Om du inte kan få tag på den så hjälper jag dig...
Den är rätt okey ioförsig, såg den för ett tag sedan men generellt brukar extremesportsspelfilmer bli extremt dåliga.

Men nu när jag tänker efter finns det faktiskt några som fungerar.
Ken Park är rätt okey, eller faktiskt rätt bra om du inte sett den. Även Paranoid Park eller vad den senare skatespelfilmen heter, där är det en hel del skate.

Fast Ken Park kanske inte hade något med skate att göra. Eller jo, det hade den. Var ju någon som liknar hjalle här på freeride som sitter i en skatepark och blåser skallen av sig.

Lords of Dogtown, Paranoid Park, kanske Ken Park.

Finns en jävligt dålig från typ -98 som heter nått med "K2 Mountain". Handlar om en grupp reklamfilmare som ska göra en reklamsnutt där skidor och brädåkning är inblandat, sen kommer rysska maffian och börjar skjuta dom. Se inte den!

aspen extreme. ganska gammaö men skön.
handlar om 2 killar från detroit som vill komma bort, och bestämmer sig därefter att åka till aspen. dom blir bumande skidlärare i en överklass ort och vill vinna en extrem powder 8 tävling

"First Descent" skulle man kunna säga är en slags dokumentär om snowboard.
Universal Pictures är det som har gjort den.

Trailer på filmen:

Det finns en film som heter "snowbizz" kan också heta "out cold" eller någonting liknande.. den är
riktigt rolig och sjuk.

Den handlar om ett gäng snowboard killar som bummar någonstans i Alaska, helt plötsligt köper
någon rik snubbe orten och ska förvandla den till Alaskas Aspen så händer en massa sjuka saker.

Helt klart se värld riktigt rolig och sjuk...

Senast ändrad:
VEhrling sa:
Det finns en film som heter "snowbizz" eller någonting liknande.. den är riktigt rolig och sjuk.

Den handlar om ett gäng snowboard killar som bummar någonstans i Alaska, helt plötsligt köper någon rik snubbe orten och ska förvandla den till Alaskas Aspen så händer en massa sjuka saker.

tror den heter "out cold" http://www.imdb.com/title/tt0253798/ men den är riktigt bra i alla fall.

Finns en norsk film som heter switch. Handlar om en kille som flyttar från oslo till hemsedal och börjar åka snowboard. Peter Stormare är med i filmen också.

finns en rulle som handlar om ett gäng skatare som drar på en road trip i filmen medverkar Bam och även Adam Brody. Den e värd att se. sen supercross en cross rulle osm handlar om två bröder som kör cross, bägge filmerna är det handling i !! och ja rekomenderar bägge starkt

Senast ändrad:
BlaZe sa:
finns en rulle som handlar om ett gäng skatare som drar på en road trip i filmen medverkar Bam och även Adam Brody. Den e värd att se. sen supercross en cross rulle osm handlar om två bröder som kör cross, bägge filmerna är det handling i !! och ja rekomenderar bägge starkt
skate filmen heter kort och gott "grind"

Lords of dogtown är förmofligen den bästa extremsporstfilmen som finns med riktiga skådespelare osv....men se hellre dogtown and Z-boys, en dokumentär med dom riktiga åkarna och riktig fakta om vad som värkligen hände på 70-talet,lätt värd att se...

Hot Dog the Movie är ju ganska grundläggande skulle jag vilja säga!
-låter trailern tala för sig själv, kan det bli mer skidglädje?

nån kanske har sagt dte innan men first descent är typ en snowboard-dokumentär. den är ganska bra tycker jag.

- "Touching the Void"...om bergsbestigning

- "Loop"...norsk dokumentär om bl.a. en som klättrar Kjerag och 2 som drar på skidturer i Lofoten och hjälten Arne Næss

Senast ändrad:
VEhrling sa:
Det finns en film som heter "snowbizz" kan också heta "out cold" eller någonting liknande.. den är
riktigt rolig och sjuk.

Den handlar om ett gäng snowboard killar som bummar någonstans i Alaska, helt plötsligt köper
någon rik snubbe orten och ska förvandla den till Alaskas Aspen så händer en massa sjuka saker.

Den har jag sett och den är sjukt bra :) riktigt rolig
Till alla som inte sett den kan den rekommenderas.

"Switch" som någon föreslog är också väldigt bra, den kan också rekommenderas.

Jag kan själv föreslå en film som heter "Paranoid Park" men jag kan tyvärr inte rekommendera den :( Den var inte så bra, men smaken e som baken.

Senast ändrad:
Och ingen har nämnt Cliffhanger än?

Beskrivning är överflödig men Sly fyller sin roll som vilsen klättrare så bra att glaset rinner över.

finns en film som heter snowboarder, inget jag rekomonderar dock..

Thompa_Eken sa:
Gleaming the Cube är ju en riktig kult film, där man även skymtar tony hawk som jobbar på pizza hut.
ok, "skate or die" är en bra film som kan rekommenderas, även där jobbar tony hawk på ett pizza hut, kanske är samma film vi pratar om?

seaflowah sa:
"First Descent" skulle man kunna säga är en slags dokumentär om snowboard.
Universal Pictures är det som har gjort den.

Trailer på filmen:
Hittade den filmen igår i min byrålåda och jag måste säga att den var riktig bra. Berättar hela histoien om snowboard och har en sjuk budget då allt är filmat med 16 mm och det mesta är filmat från helicopter. Shuan white, Terje hakonsen, Travis Rice mm är med.

Grind är en ganska tråkig film om nån skateboardåkare som vill bli känd.
Adam Brody är med och Bam Margera är med och spelar sig själv.

pistolero sa:
Hot Dog the Movie är ju ganska grundläggande skulle jag vilja säga!
-låter trailern tala för sig själv, kan det bli mer skidglädje?
vid 01:00 gör han ju typ en en nosebutter 9(oldie style), sjukt skillat!
men Grind e väl en film me extremsport ju... de e ett gäng utblottade skatare som åker på nån tour eller nått för å bli sponsrade... ryan sheckler e me som asliten, sjukt kul å kolla på...

Finns en film som heter Drop Zone tror jag, med mr Snipes. Fallskärmshoppning och action av annat slag.

travis and the nitro circus filmerna är jävligt grymma filmer :D

: nitro circus 1

: nitro circus 2

: nitro circus 3

: nitro circus 4

: nitro circus 5

osså håller dom på me 6:an nu också :)

Är det någon som har koll på vad filmen om två klättrare heter som bestiger ett stort jävla berg och på vägen ner bryter den ena killen benet. Sjukt rörande film som e väl värd. Är väl iofs mer uppbyggd som en dokumentär.

kalleeee sa:
Lords of dogtown är förmofligen den bästa extremsporstfilmen som finns med riktiga skådespelare osv....men se hellre dogtown and Z-boys, en dokumentär med dom riktiga åkarna och riktig fakta om vad som värkligen hände på 70-talet,lätt värd att se...
Z-boys dokumentären är så mycket bättre än själva filmen! grymt bra film borde fan vissas i skolan ffs :P

Tillbaka
Topp