Tips till ny inflyttad

jakobjam

Ny medlem
Tips till ny inflyttad
Tja!

Jag ska precis flytta till åre! Skit kul, men har bara varit tidigare i åre för att åka snowboard och fesa som en tok! Så nu undrar man ju vart bästa maten, fiket m.m finns alla tips från locals är välkomna ;) Gärna något soft ställe att träna på också!

Peace!

Senast ändrad:
Tips till ny inflyttad
Skall du jobba?

Finns ett gym vid sjukhuset (golds.....) Tycker dock att det kan vara värt att investera i ett holyday kort om man kan få skistar eller by rabatten, då får man fritt bad och till gång till deras lilla gym med.

Ligger en bar mellan stationen och torget, vänster sidan om man kommer nerifrån kan heta Sopper? Riktitg gott häng bättre än trånga dahlboms.

Tycker maten på stormköket är riktigt bra.
Pigo i Duved.

Tips till ny inflyttad
Ska du bara ta en snabb kopp kaffe så är ju Bahnhof vid station kanonbra. Annars funkar det bra att fika på Bubblan mitt i centrum.
Matställen värda att kolla upp: Matlådan/Surjämten i Duved om du gillar Wok, Beefalo om du vill ha Sushi eller en fin köttbit, Liten Krog om du vill ha pizza, vill du ha något finare så kan jag starkt rekommendera Twins.
Skönaste stället att gå på om man har öl-agenda är tveklöst Beefalo (enda ställe där dom spelar vettig musik). Sen kan Corazon på Tottebo va riktigt bra under vinterhalvåret....minns inte riktigt när dom kör men ja tror de e varannan torsdag. Måndagsklubben uppe på tott kan va ok om man gillar sån där blipp-blopp-musik....mycket fina damer finns där iaf...samt stenhård konkurrans från kotlettfrillade stekare i för små rosa skjortor.

Peace

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp