Tips?

Yahu

Ny medlem
Tips?
Tjena!

Jag fyller år om några månader, och tänkte då önska mig en ny crosshoj, då den gamla sett alltför många bergsväggar, och diken i sitt liv. Jag är ute efter en, inte sådär fasligt dyr, med följande utrustning:

*heldämpning
*skivbroms, fram (helst även bak, men inget måste)
*minst 24 växlar
*hyfsad ram

Jag har inte tänkt mig att köra sådär jätteseriöst, utan mest bara som hobby och träningsaktivitet. Därför behöver den inte vara av värstingklass (milt uttryckt).

Har ni några bra tips på butiker, i Stockholms-trakten?

Tips?
jag har ingen koll på vilken cykel du ska köpa men två tips på butiker är Cykloteket på norra stationsgatan 75-77 och Cykelcity på södermannagatan 12.

lycka till med din nya cykel
//Still

Tips?
Tackar, men Cykelcity hade ju en "lite" klen webshop. Cykloteket verkade dock bra.

Jag har förresten hört talas om en Trek 7000..nånting, med skivbromsar både fram och bak, och manitou-dämpare. Jag har dock inte lyckats hitta varken mer info, eller bilder på den. Kan ni nåt om den?

Tips?
kan rekomendera Cykloteket som butik. Trevliga säljare (brudar) :) , men ska man ha delar har dom lite dålig koll på vad som finns i butiken ibland... så fråga flera om du får ett nej av snubbe... :)

Tips?
visserligen billigare där
men på Cykloteket ingår
ju deras Livstidsservicegaranti
helt klart att föredra då du inte behöver betala för servicen, förutom om du måste byta ut ngt som slitits ned...

Tillbaka
Topp